M Food miało 0,52 mln zł zysku netto, 1,59 mln zł zyskuv EBIT w IV kw. 2024 r.

SEG 2025

skons. – str. 23, jednst. – str. 45

Warszawa, 17.02.2025 (ISBnews) – M Food odnotowało 0,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2024 r. wobec 0,78 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka. 

Zysk operacyjny wyniósł 1,59 mln zł wobec 0,11 mln zł zysku rok wcześniej.  

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 33,65 mln zł w IV kw. 2024 r. wobec 28,29 mln zł rok wcześniej. 

“W IV kw. 2024 roku przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 33 652 tys. zł i były wyższe o 18,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ilościowo w IV kw. 2024 roku Grupa sprzedała o około 20,9% więcej miodu niż w IV kw. 2023 roku. W IV kw. 2024 roku spółka odnotowała zysk netto w kwocie około 518 tys. zł, podczas gdy w IV kw. 2023 roku osiągnęła stratę netto około (779) tys. zł” – czytamy w raporcie.

Spółka podała, że w IV kw. 2024 r. Grupa skupiała się na realizacji zawartych kontraktów, zapewnieniu korzystnych warunków zakupu od dotychczasowych dostawców, jak również na poszukiwaniach nowych dostawców i nowych rynków zbytu, a IV kw. to kontynuacja podjętych w poprzednich kwartałach działań związanych z kontraktowaniem zwiększonych ilości miodu z kierunków innych niż Ukraina, w związku z toczącą się na jej terytorium wojną.

W całym 2024 r. spółka miała 1,2 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,78 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 103,81 mln zł w porównaniu z 119,01 mln zł rok wcześniej. 

W ujęciu jednostkowym strata netto w całym 2024 r. wyniosła 0,23 mln zł wobec 46,84 mln zł straty rok wcześniej.

M Food to polska spółka holdingowa, jeden z czołowych graczy na rynku obrotu miodem i produktami pszczelimi w Europie oraz największy w Europie Środkowo-Wschodniej gracz w tym sektorze. Jest obecna na czterech kontynentach. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2011 r.

(ISBnews)