Warszawa, 05.02.2025 (ISBnews) – Compensa wdrożyła asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który – jak podano – znacząco przyspiesza przygotowanie oferty ubezpieczenia dla przedsiębiorstw, poinformowała spółka.
“To rewolucyjna zmiana w obsłudze klientów korporacyjnych. Nasz Asystent AI analizuje w kilkanaście sekund setki stron dokumentacji, co do tej pory wymagało wielu godzin pracy ze strony człowieka. Dzięki temu nasi underwriterzy mogą się skupić na tym, co najważniejsze: indywidualnej ocenie ryzyka i przygotowaniu najlepszych warunków ubezpieczenia” – powiedział wiceprezes Compensy odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń korporacyjnych Adam Dwulecki, cytowany w komunikacie.
Brokerzy przesyłają do Compensy e-mailowe zapytania o ubezpieczenie dla swoich klientów. Dokumentacja trafia do Asystenta AI, który przeprowadza jej analizę w ciągu mniej niż minuty. System identyfikuje sumy ubezpieczenia, porządkuje klauzule oraz określa ich zgodność ze standardami Compensy, a następnie przygotowuje propozycję ubezpieczenia. Dzięki temu underwriter może skoncentrować się na ocenie ryzyka i szybkiej weryfikacji propozycji przygotowanej przez AI. Kolejnym etapem jest potwierdzenie warunków ubezpieczenia i wysokości składki. Pierwsze ubezpieczenie z wykorzystaniem Asystenta AI Compensa wystawiła w grudniu 2024 roku, wyjaśniono w informacji.
“Rocznie otrzymujemy 80 tysięcy zapytań od brokerów. Każde z nich to średnio 30-40 stron dokumentacji oraz nawet 100 różnych klauzul i ryzyk do przeanalizowania. Dzięki AI znacząco przyspieszamy proces obsługi. Naszym celem jest, aby do końca roku 85% zapytań brokerskich było analizowanych przez Asystenta AI. Pozwoli to zwiększyć liczbę skutecznie obsługiwanych zapytań o 75%, co bezpośrednio wpłynie na wzrost sprzedaży w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych” – powiedział dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych Majątkowych w Compensie Tomasz Szejnoch,
“Asystent AI do obsługi brokerów, tak jak inne nasze rozwiązania korzystające z systemów sztucznej inteligencji, został zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i wymogami regulacyjnymi. Wszystkie wrażliwe dane klientów są odpowiednio zabezpieczone i przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a dostęp do nich jest ściśle kontrolowany” – dodał.
Compensa TU S.A Vienna Insurance Group jest częścią międzynarodowej grupy Vienna Insurance Group (VIG) – lidera ubezpieczeń w Europie Środkowo-Wschodniej. Od lipca 2024 r. Compensa stała się właścicielem firmy Wiener. Połączone spółki utworzyły piątą co do wielkości firmę ubezpieczeniową w Polsce oraz czwartą w Grupie VIG w Europie.
(ISBnews)