VRG patrzy w miarę optymistycznie na segment jubilerski, modowy nadal wyzwaniem w 2025 r.

Warszawa, 17.12.2024 (ISBnews) – VRG patrzy “w miarę optymistycznie” na perspektywy segmentu jubilerskiego w 2025 roku. Z kolei segment modowy będzie stanowił dla grupy wyzwanie, głównie ze względu na sentyment konsumentów, który kieruje się do tańszych produktów o niższej jakości, poinformował ISBnews prezes Mateusz Kolański.

“Na 2025 rok patrzymy w miarę optymistycznie, jeśli chodzi o segment jubilerski. Obserwujemy tu utrzymujący się pozytywny sentyment konsumentów, z wyjątkiem kategorii zegarków luksusowych. W 2025 roku będziemy kontynuować budowanie wizerunku i pożądania marki W.KRUK poprzez konsekwentne inwestycje w marketing, rozwój sieci sprzedaży oraz dywersyfikację asortymentu, dbając o równowagę pomiędzy zegarkami a biżuterią, tak aby obie kategorie wspierały rozwój biznesu. Dodatkowo, planujemy dalszy rozwój na rynku węgierskim. Dostrzegamy jego potencjał i widzimy tam miejsce dla naszych produktów” – powiedział ISBnews Kolański.

Dodał, że z kolei segment modowy będzie stanowił dla grupy wyzwanie, głównie ze względu na sentyment konsumentów, który kieruje się do tańszych produktów o niższej jakości.

“Świadomość zrównoważonego rozwoju nadal jest stosunkowo niska wśród konsumentów i nie motywuje kupujących do wybierania jakościowych i trwałych produktów z naturalnych materiałów, takich jak te oferowane przez marki VRG. Ponadto ruch w galeriach handlowych jest słaby, a klienci koncentrują się na najpopularniejszych lokalizacjach. Mimo tych wyzwań, naszym priorytetem pozostaje utrzymanie wysokiej jakości i odpowiedzialny rozwój. W związku z rosnącą presją kosztową, koncentrujemy się na poprawie efektywności naszych działań. Będziemy aktywnie zabiegać o uwagę konsumenta, odważniej budując wizerunek naszych marek odzieżowych” – dodał prezes.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2023 r. wyniosły 1,3 mld zł.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)