Warszawa, 17.12.2024 (ISBnews) – PKO Bank Polski wspólnie z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym (OPI PIB) rozpoczął pracę nad innowacyjnymi modelami językowymi, które pomogą trafniej rozpoznawać intencje klientów, podał bank.
“Innowacyjność rozwiązania ma znaczenie dla całego kraju i potencjał do transformacji rynku bankowego. Wytworzone rozwiązania pozwolą na rozbudowę botów w kanałach zdalnych: infolinii, aplikacji IKO i serwisie iPKO. Dzięki temu potrzeby i intencje klientów zostaną jeszcze lepiej zrozumiane przez sztuczną inteligencję, co pozwoli sprawniej znaleźć dopasowane do nich rozwiązania. Natomiast pracownicy banku uzyskają inteligentne narzędzia w postaci wyszukiwarek wykorzystujących wewnętrzne zasoby wiedzy w różnych obszarach. Skróci to czas obsługi klienta, co z reguły przekłada się również na jego zadowolenie i poprawę wskaźnika NPS. Pracownicy będą mogli skorzystać z inteligentnych asystentów realizujących zadania, takie jak: upraszczanie, streszczanie i analiza tekstów oraz wydobywanie kluczowych informacji” – powiedział wiceprezes PKO BP nadzorujący Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej oraz Obszar Bankowości Detalicznej i Firm Marek Radzikowski, cytowany w komunikacie.
Wdrożenie bardziej zaawansowanej generatywnej sztucznej inteligencji w voicebotach, chatbotach, infolinii, a także w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO, wzbogaci obecne rozwiązania banku. Odczują to klienci – dzięki bardziej intuicyjnej i efektywnej obsłudze – oraz pracownicy, którzy otrzymają dodatkowe narzędzia usprawniające ich pracę. Projekt udoskonali proces wdrażania prostego języka, dzięki czemu komunikacja banku z klientami i pracownikami będzie przejrzysta i efektywna, podkreślono w informacji.
“Ten projekt, w którym kluczową rolę odgrywają badania naukowe, stanowi doskonały przykład współpracy polskiej nauki z sektorem finansowym. Właśnie tak budujemy gospodarkę opartą na wiedzy i unikalnych innowacjach. W Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym z dumą podejmujemy wyzwanie, by przez najbliższe trzy lata wspólnie z PKO Bankiem Polskim rozwijać polskie modele językowe przeznaczone dla branży bankowej oraz tworzyć na ich podstawie nowoczesne usługi. Wierzymy, że rozwój i wdrażanie domenowych modeli językowych to krok w stronę praktycznych rozwiązań, które zmienią naszą codzienność” – powiedział dyrektor OPI PIB Jarosław Protasiewicz.
Projekt otrzymał 9,2 mln zł dofinansowania z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Obejmuje on zaawansowane prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI).
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,5 mld zł na koniec 2023 r.
(ISBnews)