Warszawa, 17.12.2024 (ISBnews) – Regularnie kartą płaci 75% Polaków, a najczęściej tę formę płatności wybierają osoby w wieku 18-29 lat i 40-49 lat, wynika z badania Fiserv Polska – właściciela marki PolCard. Najczęściej wybieraną formą rozliczeń za zakupy w sieci jest zaś BLIK, z którego korzysta 68% Polaków, podano.
“Nasze badanie ‘Preferencje płatnicze Polaków 2024’ pokazuje, że 75% Polaków regularnie płaci kartą. Najczęściej tę formę płatności wybierają osoby w wieku 18-29 lat i 40-49 lat. Cyfrowe płatności cieszą się popularnością również w internecie. Raport ‘E-commerce w Polsce 2024’ pokazuje, że najczęściej wybieraną formą rozliczeń za zakupy w sieci jest BLIK – korzysta z niego 68% Polaków. Na drugim miejscu są szybkie przelewy – 64%, a na trzecim płatności kartą online – 43%” – powiedział prezes Fiserv Polska Krzysztof Polończyk, cytowany w komunikacie.
Spółka podała też, że dane zebrane przez Instytut Baymarda pokazują, że 13% kupujących w sieci porzuca koszyki zakupowe, jeśli nie znajduje w sklepie internetowym wystarczającej liczby dostępnych metod płatności.
“Nowoczesne narzędzia płatnicze pozwalają na usprawnienie procesu zakupowego, redukcję kolejek i zwiększenie satysfakcji kupujących. W e-commerce zróżnicowane metody płatności minimalizują ryzyko porzucania koszyków, a w sklepach stacjonarnych terminale umożliwiają szybkie transakcje, nawet przy dużym natężeniu ruchu. Takie podejście wzmacnia efektywność firmy, jednocześnie budując pozytywne doświadczenia zakupowe klientów” – dodał prezes.
Powołując się na raport Związku Banków Polskich (ZBP), spółka zaznaczyła, że w tym roku Polacy zamierzają wydać na świąteczne prezenty średnio 681 zł (o 20,5% więcej r/r). Zrobienie świątecznych zakupów online deklaruje 56% badanych w raporcie Smart Shopper, 44% wybierze sklepy stacjonarne, a 29% szuka produktów online, ale sam zakup realizuje offline, podano. Według badania IBRiS najczęściej pod choinką znajdą się w tym roku kosmetyki (38,5% respondentów), 33,9% kupi zabawki, a 30,8% słodycze. Ubrania najbliższym podaruje 29,1%, a elektronikę 24,2%. Pod choinką znajdą się także książki (21,8%), biżuteria (17,5%) oraz karty podarunkowe (10,3%).
W tym roku Polacy chętnie sięgają również po prezenty z drugiej ręki – 74% badanych świątecznych podarunków szuka na platformach z używanymi produktami. Wśród nich królują książki, muzyka czy gry planszowe i komputerowe, podano także w materiale.
(ISBnews)