Warszawa, 29.11.2024 (ISBnews) – Brand24 odnotował 0,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 0,85 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,93 mln zł wobec 1,14 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,94 mln zł wobec 2,08 mln zł zysku rok wcześniej.
“Zysk operacyjny wyniósł w raportowanym okresie niecały 1 mln zł i był 19% niższy niż w III kw. 2024 r. Zysk netto utrzymał się na zeszłorocznym poziomie ok. 0,9 mln zł. Trzeba przy tym pamiętać, że wyniki spółki w tym roku są mocno obciążone jednorazowymi kosztami przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora branżowego – amerykańskiej spółki Semrush” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,04 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 7,02 mln zł rok wcześniej.
“W III kw. 2024 r. wzrosły o niemal jedną trzecią do 9 mln zł. Dla porównania w III kw. 2021 roku było to ok. 4 mln zł, średniorocznie więc przychody kwartalne rosły o 31% (CAGR). Wysoka sprzedaż to w biznesie abonamentowym naturalny efekt wzrostu ARPU (średni przychód na klienta), który tylko w ostatnich 12 miesiącach wzrósł o jedną trzecią do 185 USD. ARPU na nowych klientach wzrosło o 26% rok do roku i wyniosło w III kw. 2024 r. 227 USD (901 zł), co zwiastuje, że Brand24 nie ma zamiaru zwalniać tempa. W trzecim kwartale tego roku znacznie oprawił się też MRR (miesięczna powtarzalna sprzedaż), który wyniósł 726 tys. USD (+37% r/r), czyli ok. 2,9 mln zł” – czytamy dalej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 0,4 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 25,37 mln zł w porównaniu z 20,1 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,68 mln zł wobec 6,11 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
“Mimo, że nasze narzędzia są na najwyższym światowym poziomie i już teraz wykorzystują zaawansowane funkcjonalności AI, to ceny wciąż mamy zauważalnie niższe niż nasi konkurenci – szczególnie na naszym głównym rynku, czyli w USA. Mamy więc przestrzeń, aby dalej dynamicznie rosnąć, choć przewidujemy, że na pewnym etapie transformacja do w stronę klientów enterprise będzie wiązała się z rozbudową modyfikacją modelu sprzedaży. Sprzedaż do dużych marek jest typowo bardziej skomplikowana, wymaga pracy z działami zakupówu i innymi interesariuszami wewnątrz dużych organizacji. Jest to zatem dla nas w przyszłości nie tylko szansa, ale tez wyzwanie” – powiedział prezes Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 0,21 mln zł wobec 4,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
(ISBnews)