Big Cheese Studio miało 0,66 mln zł zysku netto, 1,03 mln zł zysku EBIT w III kw. 2024 r.

Warszawa, 29.11.2024 (ISBnews) – Big Cheese Studio odnotowało 0,66 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 0,17 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 1,03 mln zł wobec 0,66 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,14 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 2,33 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 5,45 mln zł zysku netto wobec 2,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8,87 mln zł w porównaniu z 8 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 6,24 mln zł wobec 2,85 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

“Wyniki, jakie osiągnęliśmy po trzech kwartałach br., są zgodne z oczekiwaniami. Cieszy nas wzrost zysku netto r/r, który narastająco wyniósł prawie 5,5 mln zł, co oznacza przeszło 140-proc. wzrost w porównaniu do wyniku uzyskanego po trzech kwartałach 2023. To efekt konsekwentnej pracy całego zespołu oraz utrzymującego się sukcesu naszych gier: ‘Cooking Simulator’ oraz ‘Cooking Simulator VR’. Nasza strategia przynosi efekty, ale w jej zakresie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, wkrótce ogłosimy nowe kierunku rozwoju spółki, które – mam nadzieję – znacząco umocnią jej pozycję na rynku gier wideo” – powiedział prezes Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.

Największy wpływ na wyniki BSC miała sprzedaż jej dwóch kluczowych tytułów: “Cooking Simulator” oraz “Cooking Simulator VR”. W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku sprzedaż “Cooking Simulator” przyniosła spółce 4,2 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o ponad 28% r/r. Z kolei wersja VR tej gry wygenerowała przeszło 3,1 mln zł. Produkcje Big Cheese Studio sprzedawane są za pośrednictwem platform, takich jak Steam, PlayStation Network, Microsoft Store oraz Nintendo E-shop, co zapewnia globalny zasięg produkcji, podano także.

W sierpniu 2024 roku Silk Road Games nabyło 41,44% akcji spółki, a wspólnie z Kap In kontroluje łącznie 46,57% udziałów. Silk Road Games specjalizuje się w dystrybucji gier na licencjonowanym rynku chińskim, co może otworzyć Big Cheese Studio na jeszcze większy potencjał w Azji, przypomniano.

Po ponownym objęciu funkcji prezesa przez Łukasza Dębskiego w październiku br. spółka zapowiada aktualizację strategii, której kluczowymi elementami będą dalsza ekspansja na rynki międzynarodowe i wzmocnienie pozycji w Azji.

“Wspólnie z Łukaszem Dębskim chcemy kontynuować rozwój spółki w oparciu o nasze doświadczenia. Planujemy rozwijać dotychczasowe i wprowadzać nowe, innowacyjne produkcje na rynek, które mamy nadzieję – jeszcze bardziej umocnią naszą pozycję w branży. Jestem przekonany, że przed nami jeszcze wiele ekscytujących wyzwań i możliwości” – dodał członek zarządu Big Cheese Studio Łukasz Robert Włodarczyk.

Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Głównym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest Silk Road Studio. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)