Warszawa, 27.11.2024 (ISBnews) – CCC odnotowało 155,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale roku obrotowego 2024 (sierpień-październik 2024) wobec 5,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 328 mln zł wobec 76,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 479 mln zł wobec 229,5 mln zł zysku rok wcześniej.
“Grupa CCC w III kw. 2024 (sierpień’24 – październik’24) odnotowała czterokrotny wzrost wyniku operacyjnego i dwukrotnie zwiększyła wypracowany wynik EBITDA. Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. W każdej linii biznesowej w ujęciu rdr odnotowano dodatnią dynamikę sprzedaży, poprawę marży oraz niższy wskaźnik kosztów do przychodów, co jest efektem konsekwentnie realizowanego planu umacniania rentowności Grupy CCC” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Do wyników Grupy kontrybuowały wszystkie szyldy. CCC zanotowało blisko 2-krotnie wyższy wynik operacyjny (+71% r/r) przy jednoczesnym wzroście marży EBITDA o ok. 4 pkt proc. HalfPrice w trzecim kwartale odnotował wynik operacyjny wyższy o 155% rdr oraz poprawę rentowności EBITDA o 7 pkt proc. Natomiast Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. Wartości te wyniosły odpowiednio 79 mln zł (+137 mln zł r/r) oraz 101 mln zł (+132 mln zł r/r), wskazano dalej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 770,9 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 2 430,4 mln zł rok wcześniej.
“Przychody Grupy CCC w III kw. 2024 wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14% r/r. W CCC obroty były o 13% wyższe – przy dynamicznym wzroście sprzedaży LFL (+11%). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18%, także przy rosnącej sprzedaży LFL (+5%). Wysoką dynamikę przychodów w III kw. 2024 odnotowała Grupa Modivo (+14%), przy dużo niższym r/r poziomie zapasu (-11%) i ograniczonych inwestycjach w pozyskanie ruchu (performance marketing). Na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii Grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł” – czytamy dalej.
“Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy” – skomentował prezes Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w III kw. 2-24 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy był niższy r/r o ponad 4 pkt proc. i wyniósł 39%. Jest to piąty kwartał w rzędu poprawy tej wartości. Wskaźnik ten był niższy w każdej linii biznesowej – w CCC i HalfPrice o odpowiednio 2 oraz 2 pkt proc. Grupa Modivo zanotowała wskaźnik kosztów o 8 pkt proc. niższy r/r, za sprawą intensyfikacji prac związanych z odbudową i umocnieniem jej rentowności, wskazano w materiale.
“CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji. Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej. Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia” – dodał prezes.
W I-III kw. r. obr. 2024 r. (luty-październik 2024) spółka miała 487,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 101,5 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 621,4 mln zł w porównaniu z 6 919 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 186,4 mln zł wobec 541,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W odniesieniu do porównywanego okresu, zmiana sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniosła +321,1 mln zł (+11,8%). Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano w szyldzie CCC: (+14,3%), oraz HalfPrice: (+4,6%). Wpływ na zmianę przychodów w Segmencie Offline +620,6 mln zł w stosunku do roku poprzedniego miała sprzedaż w sklepach porównywalnych +321,1 mln zł (CCC: 289,9 mln zł; HalfPrice: +31,2 mln PLN) oraz sprzedaż w sklepach pozostałych +299,5 mln zł (CCC: 35,4 mln zł; HalfPrice +264,1 mln zł), podano w raporcie.
Zysk z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniósł 741,1 mln zł, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik był wyższy o 652,6 mln zł. Na poprawę wyniku wpływ miały przede wszystkim osiągnięty zysk brutto ze sprzedaży (+630,2 mln zł) oraz zachowana dyscyplina kosztowa w Grupie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 43,1 mln zł wobec 179,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
(ISBnews)