Warszawa, 26.11.2024 (ISBnews) – PCF Group odnotowało 91 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 1,92 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 3,8 mln zł wobec 1,24 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 55,58 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 42,58 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 33,15 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 15,35 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 131,89 mln zł w porównaniu z 111,25 mln zł rok wcześniej.
“Na wyniki w następnych kwartałach kluczowy wpływ będą miały:
* kontynuacja prac produkcyjnych nad realizacją kluczowych gier Grupy,
* przebieg i końcowy rezultat procesu poszukiwania dodatkowych źródeł finansowania mających zapewnić Grupie możliwość kontynuowania działalności w istotnie niezmienionym zakresie po czwartym kwartale 2024 r., w ramach którego zarząd dąży do zabezpieczenia środków finansowych pozwalających na dalszą realizację strategii Grupy w kwocie ok. 350 mln zł,
* dalsze umacnianie międzynarodowego charakteru studia i zespołu produkcyjnego People Can Fly oraz dalszy rozwój zespołów produkcyjnych Grupy we wszystkich lokalizacjach poprzez zatrudnienie deweloperów z doświadczeniem w produkcji światowej klasy gier wideo,
* dalsza presja wzrostu wynagrodzeń dotycząca bezpośrednio branży, w której funkcjonuje Grupa oraz zauważalna na wszystkich rynkach, w których Grupa funkcjonuje (Polska, USA, Kanada, Wielka Brytania i Irlandia),
* ryzyko walutowe (będące czynnikiem zewnętrznym) ze względu na uzyskiwanie przychodów w walutach obcych, tj. USD i EUR oraz ponoszenie przez Grupę kosztów w PLN oraz w walutach obcych tj. USD, CAD, EUR i GBP” – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 28,81 mln zł wobec 0,36 mln zł zysku rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
(ISBnews)