Creepy Jar miał 3,55 mln zł zysku netto, 3,6 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2024 r.

SEG 2025

Warszawa, 26.11.2024 (ISBnews) – Creepy Jar odnotował 3,55 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 6,31 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 3,28 mln zł wobec 5,48 mln zł zysku rok wcześniej.

“W raportowanym okresie spółka wypracowała 3,3 mln zł zysku z działalności operacyjnej (spadek o 40% r/r z poziomu 5,5 mln zł) i 3,6 mln zł EBITDA (spadek o 39% r/r z poziomu 5,8 mln zł). Pozwoliło to osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 41% i 45% rentowności EBITDA. Zysk netto w raportowanym okresie wyniósł 3,5 mln zł (spadek o 44% r/r), a marża netto wyniosła 45% (spadek o 25 pkt proc. r/r). Spadki rentowności związane są przede wszystkim z uzyskaniem w bieżącym okresie niższych przychodów ze sprzedaży oraz wspomnianym rozpoznaniem kosztów programu motywacyjnego za lata 2023-2025” – czytamy w raporcie.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,94 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 9,11 mln zł rok wcześniej.

“W III kwartale 2024 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży ‘Green Hell’ w wysokości 7,9 mln zł wobec 9,1 mln zł r/r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 13% r/r jest efektem przede wszystkim naturalnego cyklu starzenia się produktu. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w III kwartale 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 497,5 tys. kopii, z czego 56,5 tys. egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

“Green Hell” zadebiutował w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S 14 sierpnia 2024 r. Gra zawierała dodatki dostępne do tej pory jedynie na PC – “Storage&Transportation”, “#18 Fortifications” i “#19 Flamekeeper”. Dla posiadaczy “Green Hell” w wersji na poprzednią generację konsol studio przygotowało darmowy upgrade. Na początku września 2024 r. premierę na PC/Steam miał dodatek “#21 Decorations”, który znacząco rozwinął możliwości dekorowania zbudowanej bazy. Była to ostatnia aktualizacja rozszerzająca zawartość “Green Hell”, jednak produkcja dalej będzie wspierana przez studio pod względem technicznym, wskazano w materiale.

“W sierpniu 2024 r. minęło 6 lat od dnia premiery ‘Green Hell’ w formule early access na platformie Steam. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar S.A. z tego IP od rozpoczęcia sprzedaży do końca lipca 2024 r. wyniosły 205 mln zł, przy łącznych nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 20,5 mln zł (w okresie od rozpoczęcia produkcji do 31 lipca 2024 r.)” – napisano też w komunikacie.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 9,67 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 19,12 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22,79 mln zł w porównaniu z 29,05 mln zł rok wcześniej.

Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)