Warszawa, 20.11.2024 (ISBnews) – Ponad połowa klientów centrów handlowych (52%) odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem bądź sprawdzeniem produktu wyszukanego w internecie, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH).
Tzw. efekt ROPO – czyli przeglądanie produktów w sieci, a ich zakup w sklepach stacjonarnych dotyczy prawie wszystkich konsumentów, podkreślono.
“Internet stanowi istotne źródło motywacji do odwiedzin galerii handlowych, szczególnie wśród młodszych klientów. Aż 52% badanych deklaruje, że odwiedza galerie w celu sprawdzenia lub zakupu produktów, które wcześniej wyszukali online. Najwyższy odsetek takich wizyt odnotowano wśród osób w wieku 18-34 lata, co wskazuje na silny wpływ aktywności w internecie na tradycyjne zakupy w centrach handlowych. Klienci często korzystają z galerii jako miejsca, w którym mogą fizycznie sprawdzić produkt, przetestować go – np. pod kątem rozmiaru lub jakości, a następnie dokonać zakupu. To właśnie nakłady finansowe sklepów na promowanie oferty w internecie istotnie budują popularność i odwiedzalność centrów handlowych. Warto zatem rozważyć te nakłady jako dodatkową kontrybucję, realizowaną przez najemców w centrach handlowych na rzecz tych obiektów oraz ich właścicieli. Patrząc na wyniki notowane wśród młodszych grup konsumentów, można spodziewać się, że zjawisko to będzie się nasilać i w przyszłości oferta w internecie będzie podstawowym czynnikiem motywującym do odwiedzin w centrach handlowych. A to oznacza, że umowy najmu powinny już teraz zacząć uwzględniać nakłady na promocje ponoszone w internecie przez najemców jako element zapłaconego czynszu” – powiedziała dyrektor generalna ZPPHiU Zofia Morbiato, cytowana w komunikacie.
Odwiedziny galerii handlowej w celu weryfikacji produktu znalezionego w internecie jest udziałem 52% klientów centrów handlowych. Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród kobiet (56%) oraz osób w wieku 18-34 lata (63-66%), podano w materiale.
Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania produktem wyszukanym w social mediach jest udziałem 28% klientów centrów handlowych. Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród osób w wieku 18-24 lata (54%), 25-34 (41%) oraz wśród mieszkańców miast liczących 100-500 tys. mieszkańców (59%).
Badanie Omnisense przeprowadzono metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.
(ISBnews)