Warszawa, 19.11.2024 (ISBnews) – Answear.com odnotowało 6,79 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2024 r. wobec 8,2 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 3,85 mln zł wobec 2,94 mln zł zysku rok wcześniej.
“EBITDA wyniosła 2,1 mln zł, z czego marka PRM kontrybuowała do wyniku niewielką stratą na poziomie -0,4 mln zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 343,96 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 273,21 mln zł rok wcześniej.
“Przychody w III kw. 2024 r. wyniosły 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26% r/r. Na poziomie marży brutto spółka wypracowała wzrost o 29% r/r do 133 mln zł” – czytamy dalej.
Przychody online w III kw. 2024 r. wyniosły 350 mln zł, co oznacza wzrost o 27% r/r. Spółka zwraca uwagę, że w walutach stałych, pomijając negatywne kursy walutowe, odnotowała przychody online większe o 36% r/r o wartości 375 mln zł. Marka PRM osiągnęła ponad trzykrotny wzrost przychodów r/r.
“Za nami wymagający początek roku, jednak III kwartał przyniósł wyraźne przesłanki powrotu na ścieżkę wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Inwestycje w działania marketingowe mające na celu pozycjonowanie marki Answear w segmencie premium zaczynają przynosić pierwsze efekty. Już teraz, pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych, wyróżniamy się na tle konkurencji, a solidny fundament zbudowany w poprzednich okresach daje nam powody do optymizmu na przyszłość” – skomentował prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 28,64 mln zł jednostkowej straty netto wobec 6,85 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 975,89 mln zł w porównaniu z 829,62 mln zł rok wcześniej.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
(ISBnews)