VRG miało 10,14 mln zł zysku netto, 45,89 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2024 r.

Warszawa, 15.11.2024 (ISBnews) – VRG odnotowało 10,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 0,94 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 12,75 mln zł wobec 19,73 mln zł zysku rok wcześniej, zysk EBITDA – odpowiednio: 45,89 mln zł wobec 51,61 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 311,48 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 297,12 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 40,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 51,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 930,48 mln zł w porównaniu z 899,4 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 155,9 mln zł wobec 161,92 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

“Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej w III kwartałach 2024 roku wyniosły 930,5 mln zł i były o 31,1 mln zł (3,5%) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skonsolidowany zysk EBITDA w III kwartałach 2024 roku wyniósł 155,9 mln zł i był niższy o ok. 3,7% niż w poprzednim roku. Zysk EBITDA skalkulowany przy wyłączeniu wpływu MSSF 16 wyniósł 70,1 mln zł. W III kwartałach 2024 roku grupa kapitałowa osiągnęła zysk netto na poziomie 40,6 mln zł w porównaniu do zysku netto na poziomie 51,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk netto skalkulowany przy wyłączeniu wpływu MSSF 16 wyniósł 37,2 mln zł” – czytamy w raporcie.

Na koniec III kwartału 2024 roku w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Grupy zmniejszyła się do 50,5 tys. m2, czyli o 3,9% r/r. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 8,8%, natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o 11,5%, podano także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 2,12 mln zł wobec 20,38 mln zł straty rok wcześniej.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2023 r. wyniosły 1,3 mld zł.

(ISBnews)