Ruszyła sprzedaż na nowe połączenie międzynarodowe z Trójmiasta do Pragi. Cztery pary pociągów Baltic Express zaczną kursować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2024/2025, czyli od połowy grudnia. W drodze do stolicy Czech składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu.
Czeską Pragę co roku odwiedzają miliony turystów z całej Europy. Aby zapewnić podróżnym
z Polski szerszą ofertę dojazdu koleją do stolicy Czech PKP Intercity we współpracy z České Dráhy wprowadza od połowy grudnia cztery pary połączeń Baltic Express, w tym trzy dzienne i jedno nocne. Dla Czechów będzie to doskonała okazja do przejazdu pociągiem do najpopularniejszych turystycznych miejscowości w Polsce. Składy kategorii InterCity będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Pociągi na tej trasie będą kursować codziennie.
Pierwsze połączenie Baltic Express w stronę Pragi pojedzie 15 grudnia. Sprzedaż już ruszyła. Bilety są dostępne w kasach biletowych, internetowym systemie sprzedaży e-IC 2.0, a także w aplikacji mobilnej PKP Intercity. Bilet na miejsce siedzące do stolicy Czech z Gdyni w cenie bazowej wyniesie około 78 euro, z Poznania około 65 euro, a z Wrocławia 51 euro. Podróżni będą mogli skorzystać z tańszych biletów w ramach oferty międzynarodowej Super Promo International. Bilety na miejsca do siedzenia na przejazd do/z Pragi będzie można nabyć:
- z/do Gdyni/Sopotu/Gdańska w cenie rozpoczynającej się od 29,90 euro,
- z/do Bydgoszczy/Poznania w cenie rozpoczynającej się od 24,90 euro,
- z/do Wrocławia/Kłodzka w cenie rozpoczynającej się od 14,90 euro.
Połączenia z Trójmiasta będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Taka oferta zapewni pasażerom dużą elastyczność w wyborze dogodnego połączenia. Najszybszy pociąg Baltic Express pokona odcinek Gdynia-Praga w około 9 h. Najszybszy czas przejazdu do stolicy Czech z Poznania wyniesie 5 h 40 minut, a z Wrocławia około 4 h.
Zestawienie pociągów Baltic Express będzie obejmowało wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. W relacji międzynarodowej na trasie Gdynia-Praga znajdą się trzy wagony ČD drugiej klasy oraz jeden wagon PKP IC pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław-Praga pociągi będą prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej na trasie Wrocław-Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych, będą kursowały: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia-Wrocław pociągi będą miały jedenaście wagonów. Na tym odcinku pociągi Baltic Express będą obsługiwane przez nowe lokomotywy EU160.
W rozkładzie na sezon 2024/2025 pociągami pomiędzy Polską a Czechami będzie można podróżować:
– 7 razy dziennie z Warszawy i Katowic,
– 5 razy dziennie z Krakowa,
– 5 razy z Wrocławia,
– 4 razy z Poznania,
– 2 razy dziennie z Rzeszowa,
– 2 razy dziennie z Przemyśla.