Gamivo miało 0,96 mln zł zysku netto, 1,56 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2024 r.

Warszawa, 25.10.2024 (ISBnews) – Gamivo odnotowało 0,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 1,23 mln zł wobec 0,84 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,56 mln zł wobec 1,45 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,01 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 10,39 mln zł rok wcześniej.

W III kwartale br. z opracowanej przez spółkę platformy korzystało blisko 5,8 mln użytkowników (wzrost 151 tys. kw/kw), a liczba dostawców wzrosła do 1 475, podano w komunikacie poświęconym wynikom.

“W III kwartale wypracowaliśmy 4 mln zł przychodów, 960 tys. zł zysku netto i 1,55 mln zł EBITDA. Wyniki, które osiągnęliśmy, pokazują, że nasza strategia rozwoju platformy daje efekt. Trzeba pamiętać, że sytuacja na rynku gier w ostatnich kwartałach była pełna wyzwań, a mimo to potrafiliśmy osiągnąć zadowalający poziom wyników. Rezultaty Gamivo są stabilne i bardziej przewidywalne” – powiedział prezes Mateusz Śmieżewski, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Spółka we wrześniu wprowadziła nową kategorię produktów przeznaczoną na rynek mobilny. Sektor ten generuje niemal połowę wszystkich zysków w branży gamingowej. Co więcej, gracze mobilni charakteryzują się innymi, bardziej dynamicznymi przyzwyczajeniami do gier, dlatego Gamivo zakłada, że nowa kategoria zwiększy liczbę użytkowników na platformie, a także grono dostawców. Ponadto firma wraz z operatorem platformy realizowała w III kwartale szereg akcji marketingowych. Wśród partnerów znalazł się m.in. Eventim, który specjalizuje się w sprzedaży biletów na koncerty i festiwale. W sierpniu przeprowadzono także akcję z firmą Surfshark. Użytkownikom platformy udostępniono też promocję związaną z grą “World of Warships”. Mniejsze akcje promocyjne obejmowały marki takie jak: Centre of Excellence, Babbel, Novakid i MyHeritage, wymieniono.

“Gamivo jest już na etapie, gdy czujemy swoją ugruntowaną i silną pozycję. Natomiast niezmiennie poszukujemy nowych metod i kierunków rozwoju, także w perspektywie umocnienia zasięgów na rynkach o dużym potencjale. Wprowadzenie na platformę produktów dla graczy mobilnych to dla nas kolejny ważny krok. Zmierzające ku temu prace rozpoczęliśmy jeszcze na początku tego roku. Pierwsze efekty, podobnie jak reakcje użytkowników są bardzo pozytywne” – dodał członek zarządu Bartłomiej Skarbiński.

Strategia rozbudowy oferty będzie realizowana także w kolejnych miesiącach. Po wprowadzeniu produktów dla gier mobilnych następnym celem jest dotarcie do nowych grup odbiorców poprzez dodanie kolejnej kategorii, tym razem niezwiązanej z gamingiem. Jej premiera planowana jest na końcówkę 2024 roku, zapowiedziano także.

W okresie I-III kw. 2024 r. spółka miała 2,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 6,08 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 11,67 mln zł w porównaniu z 33,31 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 2,64 mln zł wobec 0,71 mln zł straty rok wcześniej.

Gamivo jest właścicielem Gamivo.com, czyli platformy z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2021 r.

(ISBnews)