PKO BP chce poszerzać działalność o współpracę z platformami zakupowymi

Warszawa, 24.10.2024 (ISBnews) – PKO Bank Polska zamierza zwiększyć swoją rolę w finansowaniu nieruchomości i zakupie samochodu, wynika z nowej strategii PKO BP na lata 2025-2027.

“W rynku kredytów hipotecznych mamy dziś udział 25,6%, zaś udział w nowej sprzedaży to ok 30%. Chcemy się przesunąć do przedziału 26-28% bez utraty rentowności. Będziemy koncentrować się na bazie klientów PKO BP, ale też będziemy wykorzystywać nowy proces cyfrowy. Jesteśmy w stanie skrócić czas podejmowania decyzji kredytowej z kilku tygodni, do kilku dni, a nawet godzin” – powiedział prezes banku Szymon Midera podczas prezentacji strategii.

“Integrujemy cyfrowy proces udzielania kredytu hipotecznego z największymi portalami nieruchomości. Przygotowujemy e-promesę na 60 dni, która daje gwarancje udzielenia kredytu hipotecznego. Przygotowujemy specjalny panel do zarządzania nieruchomościami w naszej aplikacji IKO” – dodał.

Bank pilotażowo wdraża obecnie model cyfrowej hipoteki, która pozwala zdalnie uzyskać kredyt hipoteczny. W pełni ma być wdrożona za kilka miesięcy.

Prezes zapowiedział podobne działania jeśli chodzi o handel samochodami.

“To również dotyczy automarketu, który będziemy instalować. Nasz automarket, który działa w ramach PKO Leasing będzie pierwszym wyborem dla klientów PKO BP” -stwierdził.

Zapowiedział również współpracę z największymi platformami zakupowymi.

“Bank zakłada również rozszerzenie oferty produktów i usług, aby móc funkcjonować w wybranych ekosystemach – mobilności, nieruchomości oraz codziennych zakupów. Ekosystemy, w tym współpraca z platformami internetowymi i tradycyjnymi sieciami detalicznymi, pozwolą na stworzenie nowych kanałów dystrybucji produktów finansowych i niefinansowych oraz na pozyskanie za ich pośrednictwem 2,5 mln klientów” – czytamy w komunikacie banku.

Strategia grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego na lata 2025-2027 zakłada m.in. zwiększenie liczby klientów indywidualnych do 15 mln w 2027 r. z 11,4 mln, co ma się dokonać dzięki rozpoznawalności jego marki oraz ofercie usług cyfrowych. Ponadto cele PKO BP obejmują wzrost udziału pożyczki gotówkowej w wolumenie rynkowym do “20%+” z 18,7% oraz udziału kredytów hipotecznych w PLN w wolumenie rynkowym do 26-28% z 25,6%. Działania dotyczące ekosystemów obejmują współpracę z portalami i pulpit obsługi nieruchomości oraz współpracę z platformami e-commerce oraz sieciami detalicznymi.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,5 mld zł na koniec 2023 r.

(ISBnews)