Warszawa, 24.10.2024 (ISBnews) – Grupa Asbis podpisała umowę dystrybucyjną ze spółką Buydeem, która jest liderem na rynkach azjatyckich w kilku kategoriach małych urządzeń kuchennych gospodarstwa domowego, podał Asbis. Dystrybucja obejmie 31 krajów – rynki Europy Zachodniej oraz Centralnej i Wschodniej, w tym m.in. Polskę, Ukrainę, Portugalię, Austrię, Niemcy, Gruzję, Litwę i Łotwę; rynki azjatyckie takie jak m.in. Azerbejdżan, Tadżykistan, Turkmenistan i Uzbekistan oraz rynek RPA.
Linie produktów, które będzie dystrybuował Asbis, obejmują tostery, czajniki elektryczne, parowary, czajniki do kawy, naczynia do napojów i obiadowe, dystrybutory gorącej wody i ekspresy do kawy, wymieniono.
“Buydeem to marka bardzo mocna na rynkach azjatyckich. Jest też uzupełnieniem naszej oferty marki AENO, która została dobrze odebrana przez rynek. Uzupełniamy więc nasze portfolio i mocniej wchodzimy w segment małych urządzeń gospodarstwa domowego, który ma potencjał rozwoju. Markę Buydeem wprowadzimy na większość naszych rynków, w tym do Polski, na Ukrainę i do RPA. Wykorzystamy do tego nasze bardzo rozległe kanały sprzedaży” – powiedział prezes Serhei Kostevitch, cytowany w komunikacie.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 3,06 mld USD w 2023 r.
(ISBnews)