Dark Point Games planuje wydawać co 2-3 lata gry AA/AA+ w self-publishing – wywiad

Warszawa, 03.10.2024 (ISBnews/ISBtech) – Dark Point Games, który zadebiutuje na NewConnect 8 października, planuje wydawać niezależne gry AA/AA+ regularnie co 2-3 lata, korzystając z modelu self-publishing, poinformował ISBtech prezes Paweł Waszak. W perspektywie średnioterminowej chce dołączyć do grona pięciu największych niezależnych studiów gier w Polsce.

“Nasze długoterminowe cele to dalszy rozwój i umacnianie pozycji Dark Point Games na rynku gier wideo, poprzez rozwój autorskich technologii, jak GAIA, oraz poszerzanie portfolio o innowacyjne tytuły. Dążymy do tworzenia niezależnych gier o wysokiej jakości (AA/AA+), które planujemy wydawać regularnie co 2-3 lata, korzystając z modelu self-publishingu. Sukces ‘Achilles: Legends Untold’ umożliwia nam jednoczesną pracę nad kilkoma projektami, z aktywnym udziałem społeczności graczy. W perspektywie średnioterminowej chcemy dołączyć do grona pięciu największych niezależnych studiów gier w Polsce” – powiedział Waszak w rozmowie z ISBtech.

Spółka równolegle z rozwojem “Achilles: Legends Untold” oraz produkcją “Achilles: Survivor” pracuje nad nowym, ambitnym projektem o roboczej nazwie “Brightness”. To gra survivalowa, której wczesna wersja ma trafić do graczy pod koniec 2025 roku.

“‘Achilles: Survivor’ to rozszerzenie uniwersum ‘Achilles: Legends Untold’, które postanowiliśmy rozwijać, wykorzystując nowatorskie podejście do rozgrywki. Early Access jest dla nas idealnym narzędziem pozwalającym na bieżąco zbierać opinie społeczności graczy i dostosowywać grę do ich oczekiwań. Dzięki temu modelowi wydania możemy testować nowe mechaniki i balansować rozgrywkę w rzeczywistych warunkach, co znacząco wpływa na końcowy kształt produktu” – wyjaśnił prezes Dark Point Games.

Dodał, że studio planuje wykorzystać autorski system GAIA w produkcji “Brightness”.

“Mechanika dynamicznego świata tego systemu idealnie wpisuje się w koncepcję tej gry. System GAIA pozwala nam na tworzenie bardziej immersyjnych doświadczeń dla graczy, zapewniając większą interaktywność i zmienność świata gry, co jest kluczowe dla ‘Brightness’. Dodatkowo, spółka pracuje nad stworzeniem innowacyjnego rozwiązania AI opartego na systemie GAIA, które podniesie immersyjność rozgrywki. W tym celu jesteśmy w trakcie przygotowywania wniosku o dofinansowanie z programu FENG PARP. Więcej szczegółów na temat tej technologii ujawnimy w najbliższym czasie. Strategią naszej spółki jest wprowadzanie innowacyjnych technologii do każdej z naszych gier” – podsumował Waszak.

Dark Point Games to polskie studio założone w 2019 roku, tworzące niezależne gry klasy Premium Indie z wykorzystaniem autorskich technologii. Studio realizuje strategię self-publishingu. Debiutancka gra studia, “Achilles: Legends Untold” miała premierę w 2023 r.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews/ISBtech)