Grupa Żabka ocenia potencjał sklepów w Polsce na ok 19,5 tys.

Warszawa, 02.10.2024 (ISBnews) – Grupa Żabka szacuje potencjał sklepów w Polsce na miedzy 19 a 20 tys., poinformowali przedstawiciele Grupy. 

Grupa szacuje potencjał sklepów (z tzw. białymi plamami) na 19 500 sklepów, powiedział group chief strategy & development officer Tomasz Blicharski podczas widekonferencji. Powtórzył, że celem Grupy Żabka jest uruchomienie ok. 1 100 sklepów w 2024 r. oraz uruchamianie ponad 1 000 placówek rocznie w perspektywie średnioterminowej w Polsce i Rumunii. Grupa zakłada, że do 2028 r. jej sieć stacjonarna w Polsce liczyć będzie ok. 14 500 sklepów (co oznacza otwarcie ok. 4500 nowych sklepów w Polsce w latach 2024-2028).

“Potencjał sklepów szacujemy na między 19 a 20 tys. w Polsce i sprawdzamy też kanibalizację sklepów” – dodał prezes Tomasz Suchański.

Podkreślił także, że rocznie Żabka zamyka poniżej 100 sklepów – ok. 80. 

Wcześniej Grupa Żabka informowała, że celem Grupy jest uruchomienie ok. 1 100 sklepów w samym 2024 r. oraz uruchamianie ponad 1 000 placówek rocznie w perspektywie średnioterminowej w Polsce i Rumunii. Grupa zakłada, że do 2028 r. jej sieć stacjonarna w Polsce liczyć będzie ok. 14 500 sklepów (co oznacza otwarcie ok. 4500 nowych sklepów w Polsce w latach 2024-2028).

Grupa Żabka ma określoną strategię działań opartą na trzech filarach: (i) otwieraniu nowych sklepów w Polsce i Rumunii, (ii) zwiększaniu sprzedaży porównywalnej (LFL), częstotliwości wizyt klientów i wartości koszyka oraz (iii) zapewnieniu dalszego wzrostu sprzedaży oferty cyfrowej. Grupa Żabka dąży ponadto do osiągnięcia od średniego do wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu tego wskaźnika w perspektywie średnioterminowej. W obszarze oferty opartej o rozwiązania cyfrowe Grupa Żabka planuje do 2028 r. pięciokrotnie zwiększyć sprzedaż do klientów końcowych w stosunku do poziomu z 2023 r. oraz osiągnąć dodatni skorygowany wynik EBITDA z tej działalności w 2024 r., podano wcześniej.

Grupa Żabka ogłosiła wczoraj plan przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej (IPO) bez emisji nowych akcji oraz plan debiutu na GPW, który – według harmonogramu z prospektu – miałby nastąpić 17 października (lub około tej daty). CVC zadeklarowało, że po IPO pozostanie akcjonariuszem spółki.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.

(ISBnews)