PARP ogłosił nabór do działań wspierających MŚP w rozwoju za granicą, budżet: 50 mln zł

Warszawa, 25.09.2024 (ISBnews) – Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła, że od 15 października do 28 listopada 2024 r. będzie trwał nabór, który ma na celu wsparcie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w zwiększaniu ich obecności na rynkach międzynarodowych, podała Agencja. Budżet naboru wynosi 50 mln zł, a dofinansowanie w programie może pokryć do 50% kosztów projektu, co oznacza, że firmy muszą zapewnić wkład własny wynoszący drugie 50%, podano.

“‘Promocja marki innowacyjnych MŚP’ skierowana jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski, które chcą wzmocnić swój potencjał eksportowy. Głównym celem naboru jest wsparcie polskich MŚP w budowaniu rozpoznawalności ich marek na rynkach międzynarodowych. Firmy będą mogły uzyskać dofinansowanie na działania takie jak:

  • Udział w międzynarodowych targach branżowych – firmy będą mogły prezentować ofertę na swoich stoiskach na targach branżowych z listy wskazanej przez PARP i dodatkowo promować swoje produkty i usługi na stoiskach narodowych, co otworzy przed nimi szansę na zdobycie nowych kontrahentów i nawiązanie międzynarodowych partnerstw biznesowych.
  • Udział w misjach gospodarczych – przedsiębiorstwa będą miały okazję promować swoją markę oraz produkty i usługi podczas zagranicznych misji wyjazdowych na targi lub międzynarodowe konferencje branżowe, co przyczyni się do zwiększenia ich rozpoznawalności na kluczowych rynkach.
  • Kampanie promocyjne – firmy będą mogły realizować kampanie marketingowe za granicą, co pomoże im dotrzeć do nowych grup docelowych i zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami i usługami na interesujących ich rynkach” – czytamy w komunikacie.

Wsparcie jest kierowane do przedsiębiorstw MŚP, które w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie prowadziły działalność eksportową i osiągały przychody ze sprzedaży na eksport. Wnioskodawca w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym powinien uzyskać co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług na eksport.

(ISBnews)