Creepy Jar miał 6,12 mln zł zysku netto, 5,8 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2024 r.

Warszawa, 19.09.2024 (ISBnews) – Creepy Jar odnotował 6,12 mln zł jednostkowego zysku w I poł. 2024 r. wobec 12,8 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 5,13 mln zł wobec 11,18 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 5,8 mln zł wobec 0 mln zł zysku rok wcześniej.

“W raportowanym okresie spółka wypracowała 5,1 mln zł zysku z działalności operacyjnej (spadek o 56% r/r z poziomu 11,2 mln zł) i 5,8 mln zł EBITDA (spadek o 51% r/r z poziomu 11,9 mln zł). Pozwoliło to osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 35% i 39% rentowności EBITDA. Zysk netto w raportowanym okresie wyniósł 6,1mln zł (spadek o 52% r/r), a marża netto wyniosła 41% (spadek o 23 pkt proc. r/r). Spadki rentowności związane są przede wszystkim z uzyskaniem w bieżącym okresie niższych przychodów ze sprzedaży” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,85 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 19,94 mln zł rok wcześniej.

“W I półroczu 2024 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży ‘Green Hell’ w wysokości 14,8 mln zł wobec 19,9 mln zł w I półroczu 2023 r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 26% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu” – czytamy dalej.

W I półroczu 2024 r. 69% przychodów netto ze sprzedaży zostało wygenerowanych na platformie PC/Steam, z kolei sprzedaż na konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox stanowiła 26% przychodów spółki. Pozostałe 5% stanowią tantiemy od podmiotów, którym spółka udzieliła licencji na portowanie i dystrybucję “Green Hell” na Nintendo Switch oraz platformy wirtualnej rzeczywistości. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I półroczu 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 857 tys. kopii, z czego 104 tys. na konsolach PlayStation i Xbox, podano także.

Łączne nakłady na prace rozwojowe związane z produkcją gier w I półroczu 2024 r. wyniosły blisko 6,4 mln zł, z czego ponad 5,1 mln zł zostało wykazane w bilansie, a 1,2 mln zł zostało wykazane w rachunku wyników jako bieżące koszty produkcji gier.

Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)