Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

Warszawa, 13.09.2024 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 9-13 września.

Ultimate Games: Odnotował 1,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 2,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Artifex Mundi: Spodziewa się poprawy przychodów i pierwszej marży (przychody pomniejszone o koszty akwizycji), poinformował prezes Przemysław Błaszczyk, komentując perspektywy na ostatni kwartał br. Spółka spodziewa się dalszej poprawy EBIT oraz “lekko dodatniego” cashflow, mimo kontynuowania skupu akcji.

Ultimate Games: Odnotował 1,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I poł. 2024 r. przy 11,1 mln zł przychodów całkowitych, podała spółka, powołując się na szacunkowe dane po aktualizacji.

Artifex Mundi: Odnotował 14,35 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2024 r. wobec 9,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Klabater: Planuje wydanie gry “Crossroads Inn 2” na przełomie 2025/2026 r. i rozmawia o pozyskaniu wydawcy dla tego tytułu, poinformował CEO Robert Wesołowski. Spółka prowadzi też rozmowy z potencjalnymi inwestorami ws. pozyskania środków na rozwój.

PCF Group: Zawarła umowę produkcyjno-wydawniczą (Master Services Agreement) z Krafton Inc. wraz z umową wykonawczą do niej, dotyczące współpracy w zakresie produkcji i wydania nowego trybu rozgrywki (mode) pod nazwą kodową Projekt Echo do istniejącej gry wideo wydawcy, podała PCF. Umowa przewiduje, że prace będą prowadzone w tzw. modelu work-for-hire, czyli pracy wykonywanej przez spółkę jako dewelopera na zlecenie i na rzecz wydawcy.

Branża gamingowa: Kolejne miesiące przyniosą polskiej branży gamingowej pozytywne trendy i lepszy sentyment rynkowy, wynika z opinii zebranych przez ISBtech wśród przedstawicieli branży na targach Gamescom. Eksperci spodziewają się m.in. większej liczby graczy, ale też wzrostu sektora usług powiązanych z gamingiem.

CD Projekt: Otrzymał informację na temat złożenia cywilnego pozwu zbiorowego przeciwko spółce przed Sądem Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla okręgu Wschodniego Dystryktu Nowy Jork, podała spółka. Pozew został złożony w imieniu jednego użytkownika i potencjalnych innych użytkowników platformy cyfrowej dystrybucji gier komputerowych GOG.com, której właścicielem jest GOG sp. z o.o. – spółka zależna spółki.

Intermarum: Ustalił datę globalnej premiery gry “Pocket Waifu: Rekindled” na 26 września 2024 r. Gra zostanie wydana równocześnie na platformach Steam oraz Nutaku i będzie produkcją premium. Ponadto, do końca września br. planowane jest również rozpoczęcie dystrybucji tej gry na platformie GOG.

Dark Point Games: Podjął decyzję o wyznaczeniu oficjalnego terminu rozpoczęcia sprzedaży gry “Achilles: Legends Untold” na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 na 18 września 2024 r. Cena gry została ustalona na poziomie 24,99 USD.

PKO BP: 14-15 września w Łodzi odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier, którego Sponsorem Głównym jest PKO Bank Polski. Festiwal to największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej gromadzące największych polskich i zagranicznych twórców komiksowych. Gwiazdą tegorocznej edycji będzie Greg Ruck, scenarzysta serii o Batmanie i Wonder Woman. Swoją wystawę będzie miał również mistrz polskiego komiksu Tadeusz Baranowski. Na stanowisku PKO Banku Polskiego uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w innowacyjnej grze VR do zarządzania domowymi finansami Kasa z Klasą.

Dark Point Games: “Achilles: Survivor” to tytuł nowej gry toruńskiego studia Dark Point Games, która pojawi się w wersji early access na Steam pod koniec 2024 roku. We wtorek zarząd GPW dopuścił akcje spółki do obrotu na rynku NewConnect.

Giełdowy gaming: BM mBanku wskazuje, że wydanie “Frostpunk 2” w dniu 20 września (wczesny dostęp od 17 września) może wywrzeć presję na 11bit studios, gdyż oczekiwania są wysokie, a początkowa liczba graczy może nie spełnić oczekiwań rynku. Na początku września broker oczekiwał pojawienia się wsparcia ze strony marketingu gry (materiały “Frostpunk 2” i ujawnienie daty premiery “The Alters” na październik/listopad). Broker liczy na dobre wyniki sprzedaży, ale zostaną one pokazane głównie w listopadzie wraz z raportem za II kwartał. W kwestii CD Projekt BM mBanku wskazuje, że Wiedźmin 4 wkrótce przejdzie z fazy przedprodukcyjnej do produkcyjnej, a “Cyberpunk 2” z fazy koncepcyjnej do fazy przedprodukcyjnej (jest to symboliczny pozytyw z neutralnym efektem na wycenę). Kluczowym katalizatorem, na który broker czeka jest rozpoczęcie marketingu nowego “Wiedźmina”, spodziewane w IV kwartale 2024 r. (ostatnia znacząca światowa konferencja The Game Awards, odbędzie się 12 grudnia). PCF Group ma bogate plany wydawnicze, ale opóźnione w czasie. Głównym problemem dla firmy jest wygasające finansowanie. Rozpoczęli przegląd opcji strategicznych; dopóki nie znajdzie się finansowanie, broker nie widzi żadnych katalizatorów. W przypadku Huuuge BM mBanku wskazał na testowanie nowych gier, ale ich wpływ na wyniki jest odległy. W III kw. 2024 nastąpił niewielki wzrost przychodów kw/kw. Dopóki przychody nie wzrosną (organicznie lub dzięki nowym tytułom), nie ma znaczących katalizatorów, stwierdził broker. Ten Square Games również prowadzi testowanie nowych gier, ale ich wpływ na wyniki jest odległy. W III kw. 2024 nastąpił niewielki spadek przychodów kw/kw. Dopóki przychody nie wzrosną (organicznie lub dzięki nowym tytułom), nie ma znaczących katalizatorów, podsumował broker.

RedDeer.Games: Gra “Ultimate Holidays!” została udostępniona na konsoli Nintendo Switch. RedDeer.Games weźmie udział w festiwalu gier IndieMania, która rozpocznie się 12 września. Na wydarzeniu ogłosi datę premiery Dreamland Farm.

Madmind Studio: Wyznaczył datę premiery gry „Nymphomaniac: Sex Addict” na dzień 10. września 2024roku.

VR Factory Games: Podpisał z Sławomirem Matulem term-sheet w sprawie nabycia 100% udziałów spółki Skillmmersion. Nabycie tych udziałów miałoby nastąpić w zamian za objęcie akcji w podwyższonym kapitale zakładowym spółki (aport). Wartość udziałów Skillmmersion zostanie ustalona w oparciu o wycenę ich wartości godziwej, sporządzoną przez niezależny uprawniony podmiot. Zrealizowanie transakcji zależne będzie od spełnienia warunków ustalonych przez strony, w tym przede wszystkim przygotowania od strony korporacyjnej obu podmiotów (m.in. wyrażenia zgód właściwych organów). Strony uzgodniły, że transakcja powinna zostać zrealizowana do końca 2024 r. Skillmmersion specjalizuje się w digitalizacji procesów szkoleniowych w oparciu o technologię wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości. W ramach projektu badawczo-rozwojowego dofinansowanego przez NCBiR kwotą 3,2 mln zł, Skillmmersion rozwinęło VR-learningową platformę szkoleniowo-testową SaaS z wykorzystaniem analityki bazującej na sztucznej inteligencji (AI). Swoje rozwiązania Skillmmersion wdrożyło między innymi w pięciu krajach w firmie Skanska oraz w Sodexo. W obu przypadkach Skillmmersion otrzymała referencje wysoko oceniające zarówno efektywność wdrożonych rozwiązań, jakość, jak i niezawodność. Kompetencje posiadane przez Skillmmersion pozwolą spółce na dywersyfikację działalności w ramach tożsamej przestrzeni technologicznej, w oparciu o perspektywiczny biznes jakim są szkolenia w zakresie technologii VR i AR, w tym wzmocnienie kompetencji posiadanych przez oba podmioty poprzez wymianę wzajemnych doświadczeń.  

No Gravity Development: Przy wsparciu CPAR Limited, największego akcjonariusza, rozpoczął negocjacje z Polska Grupa Militarna (PGM) w spawie ustalenia warunków nabycia 100% udziałów reprezentujących Tech Robotics (TR) w zamian za akcje serii B oraz zasad emisji akcji serii C, z których nie mniej niż 50,01% miałoby objąć PGM w zamian za wkład pieniężny, przy cenie emisyjnej akcji serii C nie niższej niż 4 zł za każdą poszczególną akcję. Po ewentualnym zawarciu umowy z PGM i realizacji powyższego planu, PGM posiadać będzie akcje emitenta stanowiące co najmniej 50,01% ogólnej liczby głosów na walnym. Po ewentualnym zawarciu umowy z PGM emitent rozpocznie prowadzenie działalności w zakresie tworzenia dronów. Działalność ta będzie przy tym finansowana ze środków pozyskanych z emisji akcji serii C (w tym co najmniej 1 000 000 zł od PGM). TR to spółka mająca doświadczenie w tworzeniu i komercjalizacji innowacyjnych produktów, dedykowanych dla dynamicznie rozwijającego się rynku militarnego, w obszarach robotyki pola walki, a w szczególności w zakresie tworzenia robotów szkoleniowych, patrolowych, zwiadowczych, defensywnych i ofensywnych, oraz zastosowania AI na współczesnym polu walki. Po przejęciu TR, emitent będzie za pośrednictwem TR, posiadać prawa i rozwijać projekty drona morskiego ReconSea i drona naziemnego ReconPatrol, oraz dysponować prawami do oprogramowania Recon Navigator. 

Huuuge Games: Ma roadmap dotyczącą wprowadzenia nowych funkcjonalności do swoich najważniejszych gier (m.in. turnieje, battlepassy). Na przełomie roku spodziewa się pojawienia pozytywnego przełożenia na topline. Dwie testowe premiery planowane są na II połowę 2024 roku. Spółka uważa, że obecnie jest dobry okres dla M&A, wyceny są niskie, co może pozwolić na znalezienie interesującego podmiotu do przejęcia, komplementarnego dla portfolio Huuuge.

Techland: Zapowiedział, że zaprezentuje swoje plany podczas wydarzenia Trojan Horse was a Unicorn, które odbędzie się 30 września, podała spółka na LinkedIn.

Games Incubator: “Animal Shelter 2: Prologue” z trybem CO-OP pojawi się 13 września na Steam.

11 bit studios: Przedprzedaż “Frostpunka 2” wolumenowo można już mierzyć w sześciocyfrowej liczbie, poinformował prezes Przemysław w parkiecie. 11 bit studios podtrzymuje termin premiery “Frostpunka 2” wyznaczony na 20 września na PC. 

Credit Agricole: Przygotował rodzinną grę planszową, która uczy, jak zarządzać pieniędzmi, jak inwestować i jak zarobić. “Gra planszowa to idealna forma grywalizacji, która umożliwia zabawę i naukę jednocześnie. Podczas rozgrywki dzieci uczą się skupienia, rozumienia zasad, trochę matematyki i przede wszystkim zarządzania pieniędzmi. Jednocześnie odpoczywają od wszechobecnej elektroniki – wiemy, że tego oczekują też ich rodzice. Dla wszystkich graczy jest to okazja, by spędzić czas w rodzinnym gronie” – powiedział dyrektor departamentu zarządzania segmentami, daily banking oraz produktami oszczędnościowymi Marcin Data.

Electronic Arts: Ogłosił oceny 25 najlepszych piłkarzy w “EA Sports FC 25”. Oceny graczy będą kluczowe dla rozgrywki w formacie 11v11, napędzanej przez FC IQ – nowy model sztucznej inteligencji, oparty na rzeczywistych danych meczowych. Jest to najnowsza innowacja w “EA Sports FC 25”, obok technologii HyperMotionV i PlayStyles. W ciągu tygodnia ogłoszone zostaną pełne rankingi zawodników z ponad 700 klubów i 30 lig, dostępnych w grze.

Respawn Entertainment, Electronics Arts: Wydały aktualizację nr 9 do “Star Wars Jedi: Ocalały”, która wprowadzi znaczące ulepszenia wydajności dla różnych konfiguracji sprzętowych na PC oraz usunie DRM Denuvo. Ponadto, nadchodząca aktualizacja na PS5 umożliwi transfer plików zapisu z nadchodzącej wersji gry na PS4 (premiera 17 września) do wersji na PS5. 

Simteract: W wydaną w marcu br. grę “Taxi Life: A City Driving Simulator” studia zagrało już łącznie 200 tysięcy graczy. Liczba ta obejmuje zarówno wersje cyfrowe, jak i fizyczne. Obecnie gra jest dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series S/X. Spółka wypuściła dotąd cztery z pięciu zapowiadanych aktualizacji w tym rozszerzenie wsparcia dla kierownic PC. W niedługim czasie wsparcie dla kierownic otrzymają również konsole.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)