Buraki obrodziły więc trafią na eksport

Wstępne analizy prowadzone przez Pfeifer & Langen Polska wskazują, że w tym roku plony buraków cukrowych – szczególnie w Wielkopolsce – będą dzięki korzystnej pogodzie wyższe niż zakładano. Tegoroczna kampania będzie wyzwaniem dla cukrowni, by wykorzystać pełne moce produkcyjne i zminimalizować ryzyko utraty surowca.

„Wahania poziomu i jakości plonów są na rynku cukru naturalne. To system naczyń połączonych. Ostatnie sygnały napływające z Brazylii, Indii, czy Chin wskazują, że przewidywana produkcja cukru w tych państwach będzie niższa” – mówi Roman Kubiak, prezes Pfeifer & Langen Polska.

„Firma Pfeifer & Langen Polska ma stabilnych odbiorców, z którymi współpracuje od wielu lat. Część produkcji wysyła na eksport i ten kierunek pozostanie niezmienny. Firma wykorzystuje sprawdzoną infrastrukturę i know-how. Znamy oczekiwania konsumentów z zagranicy. Oni coraz większą wagę przywiązują do wpływu na środowisko podczas produkcji” – dodaje Sebastian Tomaszewski, członek zarządu Pfeifer & Langen Polska.

Odpowiedzią na to jest między innymi transformacja energetyczna Pfeifer & Langen Polska. Na wszystkie projekty w jej ramach firma wyda w tym roku 200 mln zł. Zgodnie z planem, w trakcie tej kampanii cukrowniczej uruchomione zostaną trzy nowe elektrociepłownie gazowe, dzięki którym wielkopolskie cukrownie odejdą od spalania węgla kamiennego, a w Glinojecku uruchomiona zostanie farma fotowoltaiczna.

„Wpływ działalności przedsiębiorstw na środowisko będzie dokładnie opisany w raporcie ESG. W raportach uwzględniani będą podwykonawcy, (…) również plantatorzy. Dlatego kluczowe jest, by korzystali oni z nowoczesnych metod agrotechnicznych. Zmniejszają one wpływ na środowisko, ale także ograniczają koszty prowadzenia plantacji, co jest niezbędne, by zachować konkurencyjność cukru wyprodukowanego w Polsce” – podkreśla Roman Kubiak.

Pfeifer & Langen Polska w specjalnym liście do plantatorów podkreślił konieczność terminowych dostaw i dbania o jakość dostarczanych buraków cukrowych.