VRG miało 28,23 mln zł zysku netto, 73,92 mln zł zysku EBITDA w II kw. 2024 r.

Warszawa, 23.08.2024 (ISBnews) – VRG odnotowało 28,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 47,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 40,85 mln zł wobec 43,28 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 73,92 mln zł wobec 74,98 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 340,77 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 335,27 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2024 r. spółka miała 30,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 50,9 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 618,99 mln zł w porównaniu z 602,29 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 110,01 mln zł wobec 110,31 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I poł. 2024 roku wyniosły 284,8 mln zł i były o 2,6% r/r niższe, zaś przychody segmentu jubilerskiego w I półr. 2024 roku wyniosły 334,2 mln zł i były wyższe o 7,9% r/r, podano.

Na koniec I poł. 2024 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Grupy zmniejszyła się do 51 tys. m2, czyli o 1,2% r/r. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 4,8%, natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o 10,1%. 

Spółka przypomniała, że na koniec roku 2024, Grupa planuje prowadzić działalność na około 51,2 tys. m2 powierzchni handlowej, w tym około 36,7 tys. m2 stanowić będzie powierzchnia sklepów segmentu odzieżowego, a ok. 14,5 tys. m2 powierzchnia sklepów segmentu jubilerskiego.

“Planowane wydatki inwestycyjne w 2024 roku spółka szacuje na poziomie ok. 50 mln zł. Będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek VRG […] Grupa dążąc do stworzenia warunków osiągnięcia priorytetowego celu, jakim jest stopniowy wzrost wartości Grupy VRG, nie wyklucza możliwości rozwoju poprzez działania akwizycyjne, w związku z czym będzie poszukiwać potencjalnych celów, w tym marek pasujących do portfela Grupy” – przypomniano w raporcie kwartalnym.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2024 r. wyniosła 12,51 mln zł wobec 2,81 mln zł straty rok wcześniej.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2023 r. wyniosły 1,3 mld zł.

(ISBnews)