Nowa aplikacja do sprzedaży biletów PKP Intercity

Aplikacja e-IC 2.0 PKP Intercity

Zakończyły się testy nowej odsłony internetowego systemu sprzedaży. Nowe funkcje w aplikacji pozwolą znaleźć i zaplanować najbardziej dogodną podróż, pod względem ceny, czasu przejazdu i ofert specjalnych. System podpowiada pasażerom, z jakich zniżek mogą skorzystać.

System e-IC 2.0 to w zamyśle twórców pakiet rozwiązań funkcjonalnych i graficznych mających na celu przede wszystkim ułatwienie zakupu biletów pasażerom PKP Intercity. Wprowadzone dotychczas rozwiązania mają być uzupełniane kolejnymi. Już teraz klienci PKP Intercity mają możliwość zakupu biletów okresowych wraz z rezerwacjami do nich w systemie online. Bilety można nabyć w ramach koszyka zakupów. Nie ma już konieczności zakładania konta w serwisie. Osoby przesiadające się pomiędzy stacjami aglomeracji warszawskiej mają możliwość zakupu biletu na takie połączenie z przesiadkowym transferem. Strona e-IC 2.0 dostępna jest w języku angielskim. Co więcej?

  • Możliwość wyszukiwania połączeń w dwie strony;
  • Wybór parametrów takich jak liczba pasażerów (dzieci i dorośli), dostępne ulgi względem wieku, udogodnienia np. podróż w strefie ciszy, z miejscami do leżenia lub spania czy też miejsce dla roweru;
  • Podpowiedzi dostępnych ofert np. Bilet Rodzinny, Duża Rodzina czy Taniej z Bliskimi;
  • Wyszukiwarka ulgi ustawowej czy handlowej spośród dostępnych ulg;
  • Na liście połączeń podróżni otrzymują całkowitą cenę za przejazd konkretnym pociągiem dla wskazanych przez siebie parametrów podróży tzn. z uwzględnieniem wszystkich pasażerów i ulg;
  • W przypadku, gdy podróżny spełnia określone warunki na liście połączeń zastosowane zostaną automatycznie oferty zniżkowe;
  • Prosty i przejrzysty podgląd dostępności miejsc z uwzględnieniem miejsc zwykłych i specjalnych;
  • Podróżny może sprawdzić, z którego peronu odjeżdża jego pociąg oraz widzi trasę swojej podróży;
  • Podgląd etapów ścieżki zakupowej gdzie Klient się znajduje oraz możliwość cofnięcia się do wcześniejszego etapu;
  • Profile zakupowe ze wskazaniem najczęściej wybieranych relacji;
  • Możliwość dodania biletu do kalendarza;
  • Możliwość wpisania miasta docelowego a nie nazwy stacji. System podpowie wszystkie dostępne połączenia i nazwy stacji na podstawie nazw dworców w wybranym mieście.

Osoby korzystające z zewnętrznych wyszukiwarek połączeń będą stopniowo przekierowywane na stronę e-IC 2.0. Już teraz istnieje możliwość przekierowania do systemu z Google Maps, Portalu Pasażera należącego do PKP PLK czy z zakładki Promobilet PKP Intercity oraz przez wyszukiwarkę połączeń PKP Intercity dla osób z niepełnosprawnościami. Kolejne przekierowania jakich mogą się spodziewać pasażerowie wdrożone będą w następnych krokach. Serwis e-IC 2.0 dostępny jest pod adresem ebilet.intercity.pl i działa równolegle do obecnego systemu e-IC. Na stronie intercity.pl nad wyszukiwarką dostępny jest link kierujący do nowej platformy.

PKP Intercity zapewnia, że jeszcze w tym roku klienci będą mogli poprzez internetowy system sprzedaży zakupić bilety na miejsca do siedzenia, leżenia oraz sypialne w komunikacji międzynarodowej.