WhitePress przekroczył 100 mln zł przychodów w 2023, z czego 42% stanowiła zagranica

SEG 2025

Warszawa, 31.07.2024 (ISBnews) – WhitePress przekroczył 100 mln zł przychodów w 2023 roku, z czego udział rynków zagranicznych stanowił 42%, podała spółka, która ma w bazie ponad 100 tys. portali.

“Rozwój usług i poszerzanie zakresu działalności przekłada się na wzrost przychodów osiąganych przez polski MarTech. W 2021 roku, na dwa lata po rozpoczęciu podboju rynków europejskich, przychody WhitePress wynosiły niemal 54 mln zł, czyli o ponad 70% więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Na koniec 2023 spółka niemal podwoiła ten wynik, odnotowując pierwszy raz w swojej historii sprzedaż na poziomie ponad 100 mln zł. Udział rynków zagranicznych w tym wyniku wyniósł 42%” – czytamy w komunikacie.

W planach WhitePress jest dalszy wzrost i umacnianie pozycji lidera usług SEO i content marketingowych w Europie i poza nią. Firma zapowiada realizację wydarzeń marketingowych i projektów edukacyjnych na całym świecie – już w październiku odbędzie się SEO Vibes Cyprus – kolejna konferencja, tym razem poświęcona SEO w e-commerce, a także Użytkownicy platformy mogą też liczyć na stały rozwój nowych narzędzi, w tym przede wszystkich tych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Ambicją założycieli WhitePress jest wyznaczanie nowych trendów digital PR oraz podnoszenie standardów w branży marketingowej, podano także.

“Na początku 2020 roku wdrożyliśmy pierwszy etap integracji Senuto w WhitePress. Tym samym umożliwiliśmy reklamodawcom szybką analizę widoczności domen w wyszukiwarce Google oraz bezpłatne sprawdzenie kondycji portali i blogów. Dwa lata później nabyliśmy 100% udziałów w Senuto, zachowując pełną samodzielność i niezależność firmy. Decyzja, […] pozwoliła nam przyspieszyć tempo międzynarodowego rozwoju, a także rozpocząć pracę nad innowacyjnymi rozwiązaniami SEO. Efektem ścisłej współpracy było m.in. stworzenie AI Media Plannera – narzędzia do automatyzacji procesu publikacji, które wspiera ekspertów w zakresie doboru słów kluczowych, wyboru miejsc linkowania czy tworzenia strategii off-site SEO. To nie tylko spora oszczędność czasu, lecz także szansa na zwiększenie skuteczności działań. Biorąc pod uwagę, że w naszej bazie znajduje się ponad 100 tys. portali, automatyzacja jest niezbędnym procesem, który z pewnością będziemy rozwijać” – powiedział CEO WhitePress Paweł Strykowski, cytowany w komunikacie.

WhitePress podaje, że jest jedną z najpopularniejszych w Europie platform wspierających firmy w zakresie content marketingu, SEO i influencer marketingu. W ostatnich latach WhitePress wkroczył na rynki Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

(ISBnews)