Orange Polska podtrzymuje plan zaprezentowania nowej strategii na początku 2025 r.

Warszawa, 24.07.2024 (ISBnews) – Orange Polska podtrzymuje zamiar zaprezentowania celów nowej perspektywy strategicznej na początku 2025 roku, poinformowała CEO operatora Liudmila Climoc.

“Orange Polska jest dobrze spozycjonowany do dalszego wzrostu. Na początku 2025 prezentacja nowej perspektywy średnioterminowej, do której przygotowania intensyfikujemy” – powiedziała Climoc podczas wideokonferencji.

Pytany czy fundamentem nowej perspektywy strategicznej będzie wzrost EBITDA i dywidend, CFO operatora Jacek Kunicki wskazał, że dopiero podczas prezentacji kolejnych planów zarząd chce poinformować “od A do Z” jakie są cele i jak Orange Polska chce je osiągnąć.

Średniookresowa prognoza finansowa na lata 2021-2024 – zgodnie ze strategią .Grow przedstawioną w czerwcu 2021 roku – zakłada dla tego okresu “niski jednocyfrowy wzrost” przychodów (w latach 2021-23 wzrost przychodów CAGR wyniósł 4,1%), “niski do średniego jednocyfrowy wzrost CAGR” EBITDAaL (w 2021-2023 wyniósł on 4,4% CAGR), ekonomiczne nakłady inwestycyjne (eCapex) w wysokości 1,7-1,9 mld zł (średni roczny poziom) (w latach 2021-2023 było to średnio 1,67 mld zł), podano w prezentacji wynikowej podczas telekonferencji.

Według strategii, stopa zwrotu z kapitału zaangażowanego (ang. return on capital employed, ROCE) miało w okresie czterech lat wzrosnąć 3-4x (z poziomu 1,6% w 2020 roku) – w 2023 r. wskaźnik ten wzrósł o 7,6% (wzrost 5x). Jeśli chodzi o dług netto / EBITDAaL, według strategii celem jest utrzymanie “bezpiecznej sytuacji bilansowej, przy dźwigni finansowej w przedziale 1,7-2,2x” (wobec 1,1x na koniec 2023 r.), podano także.

Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)