Warszawa, 24.05.2024 (ISBnews) – Agora nie wyklucza, że może podnieść szacunek dynamiki rynku reklamy w bieżącym roku, wynika ze słów prezesa Bartosza Hojki.
“Mamy optymistyczne nastroje na rynku reklamowym. Zakładamy dynamikę rzędu 5-7% i wydaje się że będziemy poprawiać [ten szacunek], ale chcemy się jeszcze przyjrzeć wynikom II kwartału, bo póki co, wykazuje on gorszą dynamikę od I kwartale” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji.
“Na dziś nie widzimy żadnych istotnych sygnałów pogorszenia koniunktury w III i IV kwartale i nie zakładamy, że na tle szerokiego rynku mielibyśmy wypadać gorzej” – dodał prezes.
Agora podała dziś, że prognozuje, iż wartość rynku reklamy wzrośnie o 5-7% r/r w 2024 r., przy czym przewiduje, że wartość rynku reklamowego wzrośnie w całym roku bliżej górnej granicy wskazanego przedziału, podała spółka. Agora skorygowała też oczekiwaną dynamikę dla rynku reklamy zewnętrznej do 10-15% w 2024 roku wobec wcześniejszych szacunków wzrostu o 4-7%. Podtrzymała też szacunki, według których w 2024 r. w segmencie Telewizja wzrost wartości rynku wyniesie 3-5%, Internet: 5-8%, Radio: 4-7%, Kino: 9-14%, zaś w segmencie Prasa prognozowany jest spadek o 5-8%.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Jest też większościowym wspólnikiem Eurozet – właściciela m.in. Radia Zet. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
(ISBnews)