Warszawa, 23.05.2024 (ISBnews) – Pepco Group podtrzymuje oczekiwania co do poprawy sprzedaży w ujęciu like-for-like (LFL) w II poł. roku obrotowego 2024 (tj. w kwietniu-wrześniu br.) oraz cel otwarcia w całym roku obrotowym 400 nowych sklepów, poinformował CFO Neil Galloway. Podkreślił przy tym, że tempo nowych otwarć w tym okresie ulegnie spowolnieniu.
“Spodziewamy się, że grupa jako całość zobaczy lepsze perspektywy dla wyników like–for-like w drugiej połowie roku. […] Całkowita sprzedaż jest w dużej mierze napędzana przez wzrost liczby nowych sklepów” – powiedział Galloway podczas telekonferencji.
Przychody Grupy według danych porównywalnych (like-for-like) za I półrocze r.obr. spadły o 2,5% przy wysokiej bazie odniesienia (I półrocze roku obrotowego 2023: LFL +11,1%). Przychody LFL sieci Pepco -3,2%, przychody LFL Poundland -0,7%, przychody LFL Dealz -4,6% w I półroczu.
“W pierwszym półroczu otworzyliśmy 289 nowych sklepów netto, z czego 86 w drugim kwartale i 203 w pierwszym kwartale. Tak więc jesteśmy znacznie bardziej zdyscyplinowani i koncentrujemy się na spowolnieniu ekspansji nowych sklepów. Chciałbym przypomnieć, że naszym celem na cały rok jest otwarcie około 400 nowych sklepów netto. Będziemy więc nadal obserwować wzrost liczby sklepów, ale w wolniejszym tempie w drugiej połowie roku” – powiedział także CFO.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)