Sfinks otworzy 5 restauracji franczyzowych Sphinx i The Burgers na przełomie maja/czerwca

Warszawa, 13.05.2024 (ISBnews) – Grupa Sfinks Polska otworzy pięć nowych restauracji pod szyldami Sphinx oraz The Burgers w Rzeszowie, Poznaniu, podpoznańskich Komornikach, Gorzowie Wielkopolskim oraz Jarocinie na przełomie maja i czerwca, podała spółka.

“Jesteśmy w trakcie bardzo intensywnych przygotowań do uruchomienia nowych restauracji. Wiele projektów toczy się równolegle. Zależy nam, by jak najwięcej lokali ruszyło przed albo na początku sezonu letniego. Już na przełomie maja i czerwca będziemy mogli zaprosić gości do kolejnych pięciu restauracji. Trzy z nich będą działały w centrach handlowych, zaś pozostałe to tzw. restauracje miejskie. Co ważne, kontynuujemy powroty do dawnych lokalizacji. Tak jest w przypadku poznańskiej Galerii Pestka, do której wraca restauracja Sphinx” – powiedział wiceprezes Mateusz Cacek, cytowany w komunikacie.

Rok 2024 jest pierwszym rokiem realizacji nowej strategii Sfinks Polska, w której spółka przedstawiła m.in. plany zwiększenia liczby restauracji. W br. sieć powiększyła się o trzy lokale, a nowe otwarcia będą w dużej mierze opierały się o flagową markę – Sphinx. Oprócz lokalu w Galerii Pestka, szyldy tej sieci wkrótce pojawią się w Rzeszowie przy Al. Majora Wacława Kopisto oraz w Jarocinie przy ul. Mickiewicza. Równolegle gastronomiczna spółka rozwija swoją inną sieć – The Burgers. Te lokale otworzą się za kilka tygodni w gorzowskiej Galerii Askana oraz w Centrum Handlowym Auchan w Komornikach pod Poznaniem, podano.

“Wszystkie te restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców. Część z nich to osoby, które już prowadzą lokale pod naszymi markami i uruchamiają z nami swój następny lokal. Są także osoby, które nawiązują współpracę jako nowi partnerzy franczyzowi, tak jest na przykład w Rzeszowie. Odnotowujemy również wiele zgłoszeń od restauratorów działających dotąd niezależnie, którzy chcą dołączyć do naszej sieci i przekształcić swoje restauracje. Cieszy nas to, bo jesteśmy otwarci na taką współpracę, a nasze doświadczenia pokazują, że przekłada się to na wzrost sprzedaży w tych lokalach” – dodał wiceprezes Sfinks Polska Amir El Malla.

Grupa Sfinks Polska zarządza 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), siecią 30 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 3 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 3 lokalami The Burgers, przekazano.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)