Grupa Kino Polska liczy na zwiększenie udziału w rynku TV do 3% z 2,55% w ub.r.

Warszawa, 23.04.2024 (ISBnews) – Grupa Kino Polska TV jest przekonana, że osiągnie 3% udziału w rynku TV wobec 2,55% średniego udziału kanałów Grupy na koniec 2023 r., poinformowali przedstawiciele spółki.

“Średni udział kanałów grupy w widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live) spadł w 2023 r. o 5,2% do 2,55%, a wyniki oglądalności Grupy wciąż pozostawały pod wpływem zmian regulacyjnych i wyzwań związanych z dużą konkurencją na rozdrobnionym rynku telewizji naziemnej” – powiedziała członek zarządu Katarzyna Woźnicka podczas wideokonferencji.

“Mamy wysokie oczekiwania np. co do Stopklatki, czy ZoomTV. Nasz zespół pracuje nad tym i wierzymy, że osiągniemy ten poziom” – dodał członek zarządu Erwan Luherne, odpowiadając na pytanie, jaki jest plan Grupy odnośnie osiągnięcia 3% udziału w rynku TV.

Dodał, że Grupa chce np. utrzymać poziom cen i uprościć dostęp do kanałów FilmBox, tak aby te kanały były atrakcyjne dla rynku.

Z prezentacji Grupy wynika, że udział “wielkiej czwórki” w oglądalności zmalał w 2023 r. do 26,21 wobec 27,71% w 2022 r., a według Publicis, rynek reklamy zanotował wzrost o 3,3% do 4,65 mld zł w 2023 r., zaś duży wpływ na rynek – szczególnie w III kw. – miały wybory parlamentarne.

Pytana czy można spodziewać się ponad ponad 50% zysku na dywidendę oraz jakie plany zagospodarowania nadwyżek pieniężnych ma Grupa w związku wysokimi przepływami operacyjnymi i brakiem długu, Woźnicka podkreśliła, że zarząd nadal nie wydał rekomendacji co do dywidendy.

“Dywidenda nadal jest w dyskusjach. Inwestujemy też w kontent i inwestycje programowe, a rynek kontentu jest od kilku lat dość wymagający zarówno pod względem rosnących kosztów, jak i konkurencji, więc musimy zapewnić konkurencyjność kontentu i konkurować nie tylko z kanałami telewizyjnymi, ale też z platformami streamingowymi i to jest główny cel wydatków inwestycyjnych, a drugi to nakłady na rosnące koszty pracownicze” – powiedziała Woźnicka.

Na koniec 2023 r. stan środków pieniężnych Grupy wynosił 24,7 mln zł, po uwzględnieniu faktu, że w 2023 r. Grupa Kino Polska udzieliła pożyczki typu cash-pool podmiotowi powiązanemu SPI International BV w kwocie 36,9 mln zł. To element systemu funkcjonującego w ramach Grupy SPI International, który pozwala na efektywne wykorzystanie gotówki generowanej w ramach Grupy na realizację jej dalszych celów biznesowych. Z takiego rozwiązania – gdyby zaistniała taka konieczność – mogłaby skorzystać również Grupa Kino Polska. Grupa Kino Polska na koniec 2023 r. niemal nie miała zobowiązań wynikających z kredytów czy pożyczek.

Grupa Kino Polska, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)