Warszawa, 10.04.2024 (ISBnews) – Marketplace Empiku – czyli EmpikPlace – zanotował w I kwartale 2024 r. niemal 80-proc. dynamikę wzrostu w ujęciu r/r, podała spółka. Obecnie swoje sklepy na Empik.com prowadzi 7 tys. aktywnych sprzedawców, a do końca 2024 roku Empik planuje zwiększyć tę bazę o 2/3.
“Naszą mocną pozycję dostrzegają zarówno konkurencyjne platformy, Sprzedawcy, jak i sami klienci – rośniemy 8 razy szybciej niż rynek i od 7 lat konsekwentnie budujemy jedną z wiodących platform zakupowych w Polsce” – powiedział dyrektor Marketplace Empik Mirek Drab, cytowany w komunikacie.
Skokowo rośnie również liczba zamówień zrealizowanych przez sprzedawców zewnętrznych.
“1,5 roku temu świętowaliśmy 5 lat od otwarcia platformy Empik.com na sprzedawców zewnętrznych, a wraz z tym symboliczne 5 mln zrealizowanych przez nich zamówień. Niedawno przekroczyliśmy kolejny ważny próg – 11 mln zamówień i nie zwalniamy. Jesienią spodziewamy się przebicia bariery 16 mln, a w całym 2024 roku zakładamy wzrost o 2/3 w stosunku do 2023” – dodał Drab.
Empik.com łączy w jednym ekosystemie sprzedaż własną i ofertę sprzedawców zewnętrznych w ponad 20 różnorodnych kategoriach. Dziś w ramach marketplace dostępnych jest ponad 10 mln ofert produktowych (+70% r/r), a miesięcznie przybywa ich blisko pół miliona. Lider omnichannel zapowiada, że planuje z zakończyć 2024 rok liczbą 16 mln aktywnych ofert marketplace.
Największą popularnością wśród sprzedawców cieszą się kategorie: Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Zabawki, Sport oraz Elektronika. To sklepy z tych branż dostrzegają największy potencjał rozwoju swojego biznesu we współpracy z Empikiem. Do Empik.com chętnie dołączają również sprzedawcy z kategorii AGD, Moda i Supermarket.
“2024 rok w Empik marketplace upłynie pod znakiem kolejnych inicjatyw rozwojowych. Już z początkiem marca platforma otworzyła wybrane kategorie na sprzedawców z ofertą outletową. W planach na ten rok jest również kontynuacja projektu Lookbook by Strefa Design, który miał swoją premierę w 2023 r. Empik konsekwentnie rozwija koncept Strefy Design – selekcji produktów na Empik.com z najciekawszą ofertą polskiego i zagranicznego wzornictwa. W ramach Lookbooka eksperci Strefy realizują tematyczne sesje zdjęciowe z produktami wybranych marek, których efekty służą potem za materiały promocyjne, reklamę na portalu, a nawet pokazywane są na targach wzornictwa, na których Strefa Design zadebiutowała w grudniu 2023 roku” – czytamy dalej.
W 2024 roku Empik udostępni również sprzedawcom nową formę dostawy w ramach swojego omnikanałowego ekosystemu. Przedstawiciele Empiku zapowiadają, że po zakończonym pilotażu poinformują rynek o kolejnych krokach. Launch nowej usługi planowany jest na III kwartał tego roku.
Empik to wiodący wielokanałowy retailer i czołowa platforma e-commerce w Polsce. Grupa Empik zamknęła rok 2022 dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży. Wzrost zanotowały wszystkie spółki. Przychody Grupy na poziomie +15,5%, obrót GMV +22% r/r. EBITDA ze wzrostem do poziomu 221 mln zł.
(ISBnews)