Warszawa, 08.04.2024 (ISBnews) – Mex Polska liczy, że przychody w tym roku będą nadal rosły m.in. dzięki poprawie nastrojów konsumentów i wzrostowi rynku gastronomicznego oraz zapowiada zwiększenie liczby lokali gastronomicznych do ponad 55 na koniec br., wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki. Mex Polska jest w stanie otwierać ponad 10 lokali rocznie w kolejnych latach i nie wyklucza dodania nowego konceptu do istniejących pięciu.
“W tej chwili liczba lokali Mex Polska sięga 48 wobec, a na koniec 2023 r. było to ok. 46. W 2023 r. Grupa uruchomiła 6 nowych lokali: 3 w ramach konceptu Pijalnie Wódki i Piwa oraz 3 pod szyldem Chicas&Gorillas, zaś potencjał wzrostu w najbliższych miesiącach przewiduje uruchomienie 6 kolejnych restauracji, co jest związane z z kontynuacją ekspansji w miastach tj.: Katowice, Kraków, Nowy Sącz i Zamość. Do końca 2024 r. przewidujemy przekroczenie 55 lokali” – powiedział prezes Paweł Kowalewski podczas konferencji prasowej.
“Rynek gastronomiczny w Polsce odzyskał wartość sprzed pandemii i w 2023 osiągnął 31,3 mld zł, co oddaje nastroje konsumenckie. Polaków stać na to, żeby korzystać z usług gastronomicznych, czyli będzie wzrost konsumpcji, a sprzyja temu dynamika płacowa. Wzrosty wynagrodzeń powodują, że konsumenci mogą sobie pozwolić na wyjścia do restauracji, a jest też jakaś tolerancja konsumenta na podwyżki cen. Jest możliwy kilkuprocentowy wzrost rynku gastro w 2024 r. ze względu na inflację i myślę, że będziemy mieli do czynienia z rozwojem tego rynku i wzrostem liczby lokali na rynku, ale trzeba przyznać, że z drugiej strony są też zagrożenia – perspektywa wzrostu cen, brak odpowiedniej kadry na rynku i presja na wynagrodzenia, czyli wzrost kosztów. Jednak nie widać zagrożeń w popycie, a to jest najistotniejszy element rynku. W dłuższej perspektywie branża gastronomiczna ma szanse na dalszy dynamiczny rozwój” – dodał.
Prezes powiedział też, że Mex Polska jest w stanie otwierać ponad 10 lokali rocznie i nie wyklucza dodania nowego konceptu do obecnych 5.
“Jesteśmy w stanie otwierać takim tempie lokale, jak 10 i więcej, ale to będzie zależało od sytuacji. Nie wykluczamy też nowego konceptu w przyszłości, bo pokazaliśmy w ciągu ostatnich lat, że z jednego konceptu zrobiliśmy pięć” – powiedział prezes.
“Nasza sytuacja finansowa pozwala nam na to, żeby prowadzić inwestycje ze środków własnych, ale nie wykluczamy jakiegoś dodatkowego kredytowania, a rok 2023 to był rok przygotowań, żebyśmy przyspieszyli z otwarciami” – dodał członek zarządu i dyrektor ds. finansowych Dariusz Kowalik.
Prezes, pytany czy w tym roku Mex Polska utrzyma dynamikę przychodów i zysków, odpowiedział, że spółka nie przedstawia prognoz, ale “trzyma kciuki”, żeby wyniki były kolejny raz rekordowe.
“Jeśli chodzi o wzrost VAT na żywność od 1 kwietnia, to wiążemy z tym pewne nadzieje, bo żywność w sklepach będzie droższa, a w restauracjach VAT nie wzrósł” – dodał Kowalik.
Prezes zasygnalizował też kontynuację wypłat dywidendy po tym jak, za 2023 r. zarząd zarekomendował ostatnio przeznaczenie 2,07 mln zł na wypłatę dywidendy, czyli 0,27 zł/akcję.
Mex Polska wypracował w 2023 r. 95,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 16,6% w porównaniu do 2022 r. To najwyższy wynik przychodów w prawie 25-letniej historii spółki. W samym IV kw. 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 22 mln zł, podano. Kapitał własny Grupy na koniec 2023 r. wynosił 16,6 mln zł, a środki pieniężne liczyły prawie 7,6 mln zł.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
(ISBnews)