Pierwsze szybkie ładowarki Shell Recharge w Polsce

Na trzech stacjach Shell dostępne są już pierwsze szybkie ładowarki DC Shell Recharge. Każde urządzenie ma dwa punkty ładowania, a ich moc docelowa wynosi 360 kW. W najbliższych miesiącach planowane jest dodanie kolejnych 13 ładowarek, a do końca 2027 r. ma być 75 ultraszybkich ładowarek.

Na stacjach Shell w Trzciance i Sękocinie Starym (woj. mazowieckie) oraz w Radomsku (woj. łódzkie) uruchomiono szybkie ładowarki Shell Recharge. Pierwsze ładowarki marki Shell Recharge w Polsce są jednymi z najnowocześniejszych urządzeń tego typu dostępnych na rynku. Klienci mogą korzystać z ładowarek za pomocą aplikacji mobilnej Shell Recharge, karty flotowej Shell Card, skanując kod QR dostępny na urządzeniu lub za pomocą karty płatniczej.

Firma planuje dalszy rozwój sieci Shell Recharge w Polsce. We współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Shell pracuje nad planem uruchomienia 75 ultraszybkich ładowarek z 150 punktami ładowania do końca 2027 r. To zgodne z globalnymi aspiracjami firmy, by zostać światowym liderem w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, spełniając potrzeby klientów zarówno w domu, w pracy, jak i w podróży. Shell planuje stać się przedsiębiorstwem energetycznym o zerowych emisjach netto do 2050 roku. Ambicją firmy jest uruchomienie ok. 70 000 publicznych punktów ładowania do 2025 roku i 200 000 do 2030 roku, co stanowi istotny krok w realizacji tego celu.

Firma rozwija również tzw. destination points, czyli punkty ładowania znajdujące się poza stacjami paliw – na parkingach restauracji czy centrów handlowych. Już w przyszłym roku ładowarki Shell Recharge pojawią się w pierwszych lokalizacjach szwedzkiej sieci MAX Premium Burgers, która w Polsce obecna jest w takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Poznań, czy Wrocław.

„Szybkie ładowarki są potrzebne w Polsce. Szczególnie przy stacjach autostradowych. Wielu klientom zależy na szybkości i komforcie ładowania, stąd nasze inwestycje w tym obszarze. Aby tempo rozwoju było odpowiednie, musi istnieć współpraca pomiędzy firmami oraz organizacjami branżowymi i rządowymi. Niezmiernie cieszę się, że klienci mogą korzystać z naszych ładowarek na stacjach Shell, ale na tym nie koniec. Aktywnie działamy w partnerstwach z innymi firmami, stąd instalowanie naszych urządzeń w innych lokalizacjach poza stacjami paliw i poszerzanie dostępu do sieci roamingowej – mówi Monika Kielak-Łokietek, prezes Shell Mobility i członkini zarządu Shell Polska.

„Realizacja ogłoszonych planów przyczyni się do wzrostu liczby ultraszybkich punktów ładowania w Polsce i budowy jakościowego rynku w zakresie infrastruktury ładowania. Udział stacji z punktami o mocy powyżej 150 kW nie przekracza dziś w naszym kraju 4%. Polska ma w tym zakresie wiele do nadrobienia. Zapowiedziane przez Shell inwestycje potwierdzają także, że rozbudowie infrastruktury ładowania sprzyjają programy wsparcia ze środków publicznych, które muszą być kontynuowane” mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.