Lidl przeznaczy 240 mln zł na podwyżki i nowe miejsca pracy

Lidl Polska poinformował, że w 2024 roku firma przeznaczy na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł. Swoim pracownikom zapewnia także szeroki pakiet benefitów pozapłacowych.

Zespół firmy liczy aktualnie blisko 27 tys. osób, a sieć deklaruje zamiar dalszego, systematycznego zwiększania zatrudnienia. W 2024 r. ma to być to łącznie ponad 600 osób – w sklepach, magazynach oraz centrali Lidl Polska. Zmianie mają ulec również zarobki pracowników Lidla. Dla przykładu: od stycznia 2024 r. pracownicy sklepów będą zarabiać od 4550 zł do 5550 zł brutto na początku zatrudnienia. Po roku pracy ich uposażenie wzrośnie do poziomu – od 4800 zł do 5750 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 5000 zł do 6000 zł brutto. Poziom wynagrodzenia jest każdorazowo definiowany w umowie o pracę.

W przypadku pensji załogi magazynów, po podwyżkach wyniesie ona od 5050 zł do 5650 zł brutto na początku zatrudnienia, po roku od 5350 zł do 6 000 zł brutto. Po dwóch latach zatrudnienia wyniesie od 5600 zł do 6300 zł brutto, a po trzech latach pracy od 5950 zł brutto do 6600 zł brutto.

Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7250 zł brutto, przysługuje im także samochód służbowy. O wysokości podwyżki decyduje zajmowane stanowisko. Łącznie firma przeznaczy na wzrost wynagrodzeń ponad 240 mln zł.

„Zapewnienie zespołowi Lidl Polska możliwości rozwoju, a także awansów, wysokich wynagrodzeń oraz benefitów pozapłacowych to jeden z naszych kluczowych celów. Dlatego właśnie od stycznia 2024 roku wynagrodzenia pracowników sklepów i centrów dystrybucji ponownie wzrosną. Dodatkowo planujemy wzrost zatrudnienia o ponad 600 osób. Na podwyżki wynagrodzeń oraz utworzenie nowych stanowisk przeznaczymy łącznie ponad 240 mln złotych. Jestem dumny z całego zespołu tworzącego firmę Lidl Polska” – komentuje Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

Lidl Polska zapewnia, że poza atrakcyjnym wynagrodzeniem gwarantuje swojej załodze szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki do 25. roku życia. Dzięki temu zabezpieczeniu, w razie nieszczęśliwego wypadku, koszty leczenia, rehabilitacji oraz inne wydatki medyczne nie stanowią już takiego obciążenia finansowego dla rodzin pracowników.

W grudniu Lidl Polska zaprosił swoich pracowników do wzięcia udziału w kolejnej odsłonie wielkiej akcji promocyjnej aplikacji Lidl Plus, w ramach której otrzymali oni kupony rabatowe o łącznej wartości 1000 złotych na zakupy w sklepach sieci. Promocja skierowana jest do pracowników oraz współpracowników, a także osób zatrudnionych przez niektórych kontrahentów. Celem akcji jest dotarcie z aplikacją do jak najszerszego grona użytkowników – uczestnicy będą więc mogli zaprosić do udziału dowolnie wybrane osoby, w tym swoich bliskich i znajomych. Ponadto, z okazji Świąt Bożego Narodzenia Lidl Polska przygotował łącznie około 24 tysiące paczek dla najmłodszych, czyli wszystkich dzieci pracowników do 13. roku życia. Pakiety były zróżnicowane w zależności od wieku dzieci.