Pointpack miał 0,73 mln zł straty netto, 0,41 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2023 r.

Warszawa, 14.11.2023 (ISBnews) – Pointpack odnotował 0,73 mln zł skonsolidowanej straty netto w III kw. 2023 r. wobec 0,33 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 0,35 mln zł wobec 0,85 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,41 mln zł wobec 1,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 26,38 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 15,16 mln zł rok wcześniej.

“W III kwartale 2023 roku grupa kapitałowa Pointpack uzyskała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w kwocie 26 378 tys. zł oraz poniosła stratę netto w kwocie 727 tys. zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 405 tys. zł. W segmencie PUDO osiągnęliśmy rekordowy wolumen ponad 9,9 mln obsłużonych przesyłek. Wzrost wolumenu przesyłek osiągnął prawie 45% w stosunku do III kwartału 2022 r. Dzięki temu przychody w segmencie PUDO wzrosły o 40% w stosunku do okresu porównywalnego, przy zachowaniu stabilnej EBITDA. Realizacja kontraktu na dostawy APM do Poczty Polskiej S.A miała ciągle negatywny wpływ na wyniki spółki. Jednak dzięki osiągniętemu na początku lipca porozumieniu Grupa rozpoczęła zarówno odbiory dostarczonych automatów, jak i świadczenie usług utrzymania, osiągając skumulowane przychody ze sprzedaży w tym projekcie w wysokości 7,4 mln zł. Zarząd oczekuje, że wraz ze wzrostem liczby odebranych APM kontrakt powinien osiągnąć rentowność w pierwszym półroczu 2024 r. Pozytywnym efektem odbioru zrealizowanych dostaw osiągniętym po zakończeniu kwartału była możliwość spłaty zaciągniętych pożyczek i optymalizacja kosztów finansowania realizacji kontraktu” – napisał prezes Marek Piosik w liście załączonym do raportu.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 0,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 64,1 mln zł w porównaniu z 42,33 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 3,67 mln zł wobec 3,83 mln zł zysku rok wcześniej.

Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. jest notowana na rynku NewConnect.

(ISBnews)