PMR: Polacy oszczędzają najbardziej na jedzeniu poza domem, na dowóz – 58%

Warszawa, 09.11.2023 (ISBnews) – Polacy oszczędzają najbardziej na zamawianiu jedzenia na dowóz, jedzeniu poza domem – 58%, wynika z szacunków firmy badawczej PMR. Zgodnie z danymi PMR, po dynamicznym wzroście inflacji usług gastronomicznych w 2022 r., utrzyma się ona na poziomie ok. 15% r/r w 2023 r.

“Cykliczne badanie PMR monitorujące wpływ inflacji na zachowania konsumentów pokazuje, że w lipcu 2023 r. zamawianie jedzenia na dowóz, jedzenie poza domem, wychodzenie ‘na miasto’ po raz pierwszy w historii badania wskoczyło na pierwsze miejsce kategorii produktowych, na które Polacy ograniczają wydatki w sytuacji wzrostu cen. Powtórzyło się to także w badaniu sierpniowym. Wcześniej, wydatki na gastronomię plasowały się na drugim miejscu, po alkoholu i używkach” – czytamy w komunikacie.

Na kolejnym miejscu wśród produktów, usług na których oszczędzają Polacy jest alkohol i używki – 55% wskazań, 47% oszczędza na sprzęcie RTV/AGD, elektronice.

(ISBnews)