InPost stawia na elektryki

W ramach strategii ESG firma kurierska inwestuje w zmianę pojazdów dostawczych. Rozbudowa floty pojazdów elektrycznych nie jest jedyną zieloną inicjatywą spółki. Projekt InPost Green City jest już obecny w 48 polskich miastach.

Firma logistyczna powiększyła swoją ekologiczną flotę elektrycznych samochodów. Już 1000 pojazdów elektrycznych będzie rozwoziło paczki dla branży e-commerce. W ramach strategii dekarbonizacji samochody dostawcze i frachtowe mają być bardziej ekologiczne. W zielonej flocie jest również 15 ciągników siodłowych z napędem LNG. W ub. roku blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost.

„Jesteśmy pionierem wśród firm logistycznych w Polsce, jeśli chodzi o ekologiczną flotę i obecnie mamy także największą flotę samochodów elektrycznych w Polsce. To spore inwestycje – ale ogromny wkład na rzecz środowiska i przyszłości naszych dzieci czy wnuków. Myślimy o każdym aspekcie ekologii w dostawach przesyłek wspierając najbardziej ekologiczne rozwiązanie jakim jest urządzenie Paczkomat InPost. Wraz z GreenWay inwestujemy w sieć stacji ładowania elektryków w całej Polsce. Do tego wspieramy eko-inicjatywy w polskich miastach w ramach programu InPost Green City. To pokazuje naszą odpowiedzialność za planetę i kontrybucję naszego biznesu dla społeczności” – podkreślił Sebastian Anioł, dyrektor działu innowacji logistycznych InPost.

W ekologicznej flocie InPost posiada 600 Fordów eTransit, blisko 300 Nissanów eNV200 w zabudowie Voltia, 50 Mercedesów eSprinter, 40 Peugeotów e-Expert w zabudowie Voltia, 12 Opli Vivaro-e w zabudowie Voltia, 7 Peugeotów ePartner, a także 4 samochody Renault Megane e-Tech.

InPost we współpracy z GreenWay zainstalował ponad 500 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz ogólnodostępnych miejscach w pobliżu Paczkomatów. Do końca br. spółki mają w planach rozbudować sieć ładowarek do 700 punktów.

W ramach długofalowej strategii ESG spółka realizuje program InPost Green City. Głównym celem akcji jest ograniczenie emisji CO2 i ruchu samochodowego w polskich miastach. Program przewiduje również udostępnienie narzędzi mieszkańcom aglomeracji, dzięki którym będą mogli wziąć udział w zielonej rewolucji. InPost realizuje inwestycje związane z zazielenieniem terenów miejskich, edukacją, a także wdraża rozwiązania w duchu filozofii „Smart City”. Montuje stojaki na rowery, czujniki powietrza i inwestuje w rozbudowę ekologicznej floty kurierskiej.

W programie InPost Green City bierze udział już 48 miast, m.in. Kraków, Kielce, Bytom, Lublin czy Gdańsk. Firma współpracuje z jednostkami budżetowymi. W stolicy firma kurierska realizuje umowę z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy, a także została głównym partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy. Fundusz wspiera utrzymanie i rozwój terenów zieleni miejskiej, a także działa edukacyjnie.

Dla InPostu ekologia jest kluczowym elementem w strategii biznesowej. Kurierzy dostarczający przesyłki do Paczkomatów są w stanie dostarczyć ich nawet 1000 dziennie, natomiast kurier świadczący tradycyjną formę doręczenia paczek „od drzwi do drzwi” jest w stanie dostarczyć średnio 75 przesyłek w ciągu dnia. Forma Paczkomatów ogranicza emisję wielu ton CO2, a także redukuje ruch samochodów kurierskich w miastach. Zarówno urządzenia i samochody elektryczne są elementem budowania ekologicznej formy dostaw kurierskich.