Eurocash: Strategia 2.0 Delikatesów Centrum zakłada nowy model relacji z franczyzobiorcami

Warszawa, 21.09.2023 (ISBnews) – Największa zmiana w Strategii 2.0 Delikatesów Centrum to nowy model relacji z franczyzobiorcami, którzy obecnie mają nie tylko współpracować z siecią, ale też decydować o kierunkach jej rozwoju, podała spółka. Delikatesy Centrum to dzisiaj strategiczny model franczyzowy w Grupie Eurocash, podkreślił członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny Dariusz Stolarczyk.

Grupa Eurocash rok temu, przy okazji ogłaszania swojej nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025, zapowiadała ważne zmiany w obrębie swojej kluczowej sieci franczyzowej, przypomniano.

“Strategia, którą dziś prezentujemy, to efekt wielu miesięcy pracy naszej i franczyzobiorców. Razem zdecydowaliśmy, gdzie Delikatesy Centrum mają być za trzy lata, i wspólnie wypracowaliśmy ważne dla marki wartości, za co jestem naszym partnerom ogromnie wdzięczny. Mocno wierzę, że obrany kierunek pozwoli nam nie tylko osiągnąć pozycję lidera rynku bliskich marketów, ale też budować wartość w sposób zrównoważony: z naciskiem na lokalność, rozwój zespołu i dobro klienta. Delikatesy Centrum to dzisiaj strategiczny model franczyzowy w Grupie Eurocash” – powiedział Stolarczyk, cytowany w komunikacie.

Grupa Eurocash podkreśla, że model biznesowy, w którym franczyzobiorcy współdecydują o strategii sieci i jej egzekucji, świetnie sprawdza się na zagranicznych rynkach. Co więcej, format proximity supermarket, który reprezentują Delikatesy Centrum, jest najbardziej efektywny właśnie w modelu franczyzowym.

“Chcemy być najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku i wiodącym konceptem detalicznym w Grupie Eurocash: z konkurencyjnymi cenami dla konsumentów, kategorią produktów świeżych wpisaną w strategię i zoptymalizowanymi procesami operacyjnymi i logistycznymi. Nasz cel to osiągnięcie pozycji numer 1 w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Przede wszystkim jednak zależy nam na tym, żeby budować biznes atrakcyjny dla franczyzobiorcy” – podkreślił dyrektor projektu Delikatesy Centrum 2.0. Adrian Mochocki.

Zgodnie ze strategią, Delikatesy Centrum chcą być postrzegane jako zorientowany na obsługę market w pobliżu – idealny na codzienne i cotygodniowe zakupy. Ważną rolę w nowej strategii odgrywają w związku z tym dotychczasowe wyróżniki sieci: kategoria produktów świeżych, spersonalizowana obsługa i atrakcyjny asortyment uwzględniający m.in. rozszerzenie oferty marki własnej oraz oferty produktów regionalnych. W każdym z tych obszarów określono wymierne cele, które zostały przełożone na konkretne plany i procedury obejmujące pracowników i franczyzobiorców sieci, wskazano w materiale.

Grupa Eurocash przypomniała, że już od jakiegoś czasu wzmacnia zespół odpowiedzialny za rozwój sieci Delikatesy Centrum. Z początkiem sierpnia Marek Lipka objął stanowisko dyrektora generalnego spółki Eurocash Franczyza, odpowiedzialnej za działalność handlową i biznes franczyzowy Delikatesów Centrum. We wrześniu do zespołu dołączył także Hugo Mesquita – nowy dyrektor generalny sklepów własnych oraz Jarosław Moc – dyrektor ds. asortymentu i polityki cenowej. Wcześniej, w lipcu, do kierownictwa sieci dołączył też Alessandro Beda jako dyrektor marketingu.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.

(ISBnews)