Wakacyjne rekordy w PKP Intercity

Tegoroczne lato przyniosło rekordowe wyniki narodowemu przewoźnikowi. 11 sierpnia z PKP Intercity podróżowało 254 tys. osób, a w całym sezonie letnim z przewozów skorzystało ponad 20 mln podróżnych. Od początku roku podróż pociągami PKP Intercity wybrało już 45 mln pasażerów.

W czerwcu pociągami narodowego przewoźnika podróżowało 6,2 mln pasażerów, z kolei w lipcu 7 mln. Natomiast sierpień okazał się miesiącem z największą frekwencją w historii spółki, ponieważ z przejazdów skorzystało 7,1 mln pasażerów. Więc w okresie letnim z PKP Intercity podróżowało 20,3 mln osób. To o 10% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy 18,5 mln podróżnych wybrało usługi przewoźnika. Porównując to z ostatnimi wakacjami przed pandemią, PKP Intercity odnotowało znaczący wzrost (o 44%) podróżnych. W okresie czerwiec-lipiec 2019 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 mln pasażerów.

W wakacje dziennie podróżowało średnio powyżej 200 tys. osób. A w okolicach długich weekendów zainteresowanie podróżami wzrastało. Pojawiły się również dwa rekordy w ilości podróżujących pasażerów. 11 czerwca PKP Intercity pobiło pierwszy rekord, kiedy to 250 tys. podróżnych skorzystało z oferty przewozowej. A już 11 sierpnia przewoźnik osiągnął większy wynik, ponieważ przewiózł swoimi składami 254 tys. osób. Wszystko to dzięki dodatkowemu taborowi. Każdego dnia na tory wyjeżdżało średnio 430 pociągów, a podczas dużych wydarzeń kulturowych uruchomiono dodatkowe składy. Od czerwca do sierpnia PKP Intercity wzmocniło około 1250 pociągów dodatkowymi 1750 wagonami. A w kierunkach największych polskich aglomeracji i ośrodków turystycznych, przygotowano najwięcej miejsc w pociągach. W siatce połączeń znalazło się 413 miejscowości i 463 punktów handlowych. Natomiast największym zainteresowaniem cieszyły się w te wakacje trasy, które prowadziły nad polskie morze. A najpopularniejszą trasą podróży była ta pomiędzy stolicą a Trójmiastem.

“Bardzo nas cieszy, że na wakacyjne wyjazdy Polacy wybrali kolej i połączenia PKP Intercity. To potwierdza, że nasza strategia oparta na inwestycji w nowoczesny tabor, zapewnieniu atrakcyjnych cen biletów oraz dbaniu o dobrą obsługę pasażerów sprawdza się” – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

“Wakacyjny rekord to także efekt ciężkiej pracy naszych pracowników: kasjerów, maszynistów, drużyn konduktorskich, pracowników stacji postojowych, dyspozytorów i wielu innych osób, które każdego dnia dbały o to, aby pociągi były bezpieczne, sprawne i gotowe zawieść Polaków na urlop” – dodał Marek Chraniuk.

Zainteresowanie podróżami w PKP Intercity zdecydowanie wzrasta. Od początku tego roku do końca sierpnia z przewozów skorzystało już blisko 45 mln osób, a to o 16% więcej niż w ubiegłym roku. Po 8 miesiącach w 2022 roku było ponad 38,6 mln pasażerów. Wynik jest również lepszy o 37% z wynikami sprzed pandemii. W 2019 roku w analogicznym okresie z usług przewoźnika skorzystało 32,7 mln podróżnych. Natomiast w całym 2018 roku PKP Intercity miało 46 mln pasażerów, czyli niewiele więcej niż w pierwszych 8 miesiącach bieżącego roku. Spółka przewiduje, że do grudnia br. ma szansę przewieźć ponad 60 mln osób.