Reserved podbija Londyn

Salon Reserved w Westfiels Stradfords City

LPP uruchomiło nowy salon Reserved. Marka oficjalnie rozpoczęła swoją działalność w Westfield Stratford City we wschodnim Londynie. Spółka zaplanowała również dwa kolejne otwarcia w III kw. br., aby wzmocnić pozycję marki na zagranicznym rynku.

W 2017 roku LPP zadebiutował na brytyjskim rynku otwierając pierwszy salon Reserved przy najpopularniejszej ulicy handlowej Oxford Street. Poza stacjonarną placówką został również uruchomiony sklep internetowy dla brytyjskich klientów. Był to ważny krok ku międzynarodowej ekspansji i rozpoznawalności Reserved wśród szerszej grupy Europejczyków.

„W ostatnich miesiącach przekierowaliśmy uwagę na rynki zachodnie i wykorzystujemy fakt, że nasze marki cieszą się coraz większym uznaniem wśród Europejczyków. Wielka Brytania jest jedną z ważniejszych lokalizacji zarówno pod względem budowania rozpoznawalności brandów, jak i potencjału sprzedażowego, dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie w Londynie aż trzech nowych salonów w odstępie zaledwie kilku tygodni. Równocześnie mamy świadomość wysokiej konkurencji, która sprawia, że klienci brytyjscy są dość wymagający, a my czujemy się gotowi, aby podjąć to wyzwanie. W ostatnich latach wykonaliśmy też bardzo duży postęp jeśli chodzi o wdrażanie strategii omnichannelowej, stawiając na spójne i atrakcyjne doznania zakupowe. Jesteśmy pewni, że dzięki tym osiągnięciom możemy zawalczyć o uznanie Brytyjczyków na większą skalę niż dotychczas” – powiedział Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Pierwszy z salonów o powierzchni blisko 2 tys. m2 został już otwarty w centrum handlowym we wschodnim Londynie. Westfield Stratford City znajduje się na pierwszym miejscu pod kątem powierzchni handlowych na wyspie. Jest również jednym z popularniejszych obiektów w Wielkiej Brytanii, który przyciąga rocznie około 50 mln klientów. To także miejsce rozrywki i wypoczynku, ponieważ działają tam trzy hotele, kina i kasyna oraz wiele lokali gastronomicznych.

Na drugą połowę września spółka zaplanowała otwarcie jeszcze dwóch salonów Reserved – we wschodniej części Oxford Street, i to będzie drugi sklep na tej ulicy, oraz w centrum handlowym Brent Cross. Wybrane lokalizacje nie są przypadkowe. Nowe salony Reserved są rozmieszczone w różnych częściach stolicy Wielkiej Brytanii. Dzięki temu, marka ma możliwość na dotarcie do wielu nowych klientów. Brent Cross obsługuje około 7 mln kupujących z Londynu i Hertfordshire, natomiast Oxford Street East dzięki otwarciu nowej linii metra Elizabeth Line zanotowało znaczny wzrost ofert handlowych i gastronomicznych.

„Analizowane przez nas trendy rynkowe w wielu regionach pokazują, że po zawirowaniach wywołanych pandemią salony stacjonarne znów przyciągają klientów. Dziś są one nie tylko miejscem zakupów, ale przede wszystkim spotkań i rozrywki, czego potwierdzeniem jest popularność naszych nowych lokalizacji w Wielkiej Brytanii. Każde z tych miejsc ma zupełnie inną historię oraz klimat, ale tym co je łączy jest bardzo wysoki potencjał sprzedażowy, który zamierzamy wykorzystać w realizacji naszych planów ekspansji w Europie Zachodniej” – skomentował Przemysław Lutkiewicz.

Londyn to nie jedyne europejskie miasto, w którym LPP wprowadza swoje marki. Na początku br. roku we Włoszech zadebiutował Sinsay, a już we wrześniu przy jednej z popularniejszych ulic Mediolanu – Corso Vittorio Emanuele II – pojawi się sklep Reserved.

Wiadomo, że nowo otwarte placówki są zaprojektowane przez pracownię Studio 1:1. Wnętrza promują polski charakter, a ich stworzenie było inspirowane rodzimym krajobrazem i tradycyjnymi materiałami stosowanymi w projektowaniu mebli i architektury wnętrz. Nowa aranżacja ma nie tylko cieszyć oko klienta, ale także umożliwiać mu swobodę w poruszaniu się i zapoznawaniu z kolekcją.

„Sklepy marki Reserved cechuje dostępność, otwartość i mobilność. Bardzo zależało nam, aby zachować i podkreślić te cechy, tworząc przyjazne i wyciszone wnętrze. Udało się to m.in. dzięki wykorzystaniu światła odbitego, gruboziarnistej strukturze tynku w ciepłym odcieniu bieli, naturalnego drewna oraz rozwiązań architektonicznych zwiększających widoczność produktów. Aby zapewnić dostępność i otwartość marki, w lokalach budowanych w centrach handlowych zrezygnowaliśmy ze szklanych witryn, co w naturalny sposób zaprasza do kontaktu z kolekcją. Nawiązując do polskich korzeni, w elementach uzupełniających ekspozycję odzieży, wprowadziliśmy charakterystyczny materiał jakim jest wiklina, z której ręcznie wykonane zostały elementy dekoracyjne wnętrza sklepu. Dodatkowo inspirując się krajobrazem wykorzystaliśmy rodzimą roślinność” – podkreślili autorzy projektu z pracowni Studio 1:1.

Poza estetyką spółka opracowała sposób, by salony były bardziej energooszczędne. Aby zmniejszyć zużycie energii przeznaczonej na oświetlenie, zostaną zastosowane systemy telemetrii, będzie ono również poddane optymalnemu zarządzaniu. Dzięki temu zużycie energii ma być niższe o 30%. Przy projektowaniu salonów skierowano również uwagę na codzienne funkcjonowanie w nich. Dlatego pojawią się udogodnienia dla e-klientów, którzy będą mogli otrzymać swoje zamówienia wprost ze sklepowego magazynu. Uruchomione zostaną specjalne kasy, przy których odbywać się będą wyłącznie zwroty i odbiory zamówień internetowych.