Agora liczy na osiągnięcie znacząco lepszych wyników r/r w bieżącym roku

Warszawa, 18.08.2023 (ISBnews) – Agora liczy na znacząco lepsze wyniki w tym roku w ujęciu r/r, poinformowała członek zarządu grupy Anna Kryńska-Godlewska. W przyszłym roku spodziewa się największych efektów wspólnej oferty reklamowej z Eurozet, a w 2025 r. – pokazania pełnego potencjału Yieldbird po transformacji biznesu. Ponadto realizuje proces wydzielenia poszczególnych biznesów do spółek zależnych.

“Nie przekazujemy prognoz. Wyniki, które pokazujemy i integracja z Eurozet dają nadzieję, że wyniki za 2023 rok będą znacząco lepsze” – powiedziała Kryńska-Godlewska podczas wideokonferencji.

Wskazała, że “stosunkowo niedawno” grupa wprowadziła wspólną ofertę reklamową z Eurozet.

“Na tym etapie jesteśmy bardzo zadowoleni z jej efektów. Już widzimy pozytywy w głównie w sprzedaży agencyjnej. Widzimy, że zainteresowanie jest duże. Natomiast największe efekty będą widoczne w 2024 bo wprowadzaliśmy wspólną ofertę gdy tegoroczne budżety reklamowe były zakontraktowane” – dodała członek zarządu. 

Jednocześnie zaznaczyła, że pełna integracja z Eurozet ma faktycznie dwa etapy. 

“Mamy 51% Eurozet, więc o pełnej integracji nie ma mowy, dopóki nie wykupimy pozostałych udziałów. To, co jest dla nas najważniejsze, to integracja i współpraca na poziomie sprzedaży. Ten proces został zapoczątkowany, jest to bardziej łączenie i współpraca zespołów niż procesy restrukturyzacyjne. Jak mówię, widzimy efekty wspólnej oferty i mamy jak najlepsze oczekiwania. Co do II etapu integracji – trzeba poczekać, jak wykupimy pozostałe udziały Eurozet” – wymieniła Kryńska-Godlewska. 

Nie skomentowała procesu pozyskiwania finansowania bankowego na zakup pozostałych 49% udziałów w Eurozet. “Dowiedzą się państwo z komunikatów, jak już takie finansowanie uzyskamy” – stwierdziła.

Tymczasem w kwestii wydzielenia m.in. “Gazety Wyborczej” i gazeta.pl do odrębnych spółek wskazała, że grupa ma 18 miesięcy od decyzji walnego na przeprowadzenie procesu.

“Proces jest dość skomplikowany i pracochłonny. Toczą się prace prawne, podatkowe i także w biznesach. Nie raportujemy do rynku poszczególnych etapów, ale idzie w miarę sprawnie. Przewidujemy spotkanie ze związkami zawodowymi w tej kwestii. Teraz głównie pracujemy nad przygotowaniem interpretacji na potrzeby Krajowej Izby Skarbowej i będziemy przeprowadzać rejestrację w KRS spółek, które są priorytetem, jeśli chodzi o wydzielenie. Będziemy raportować zakończenie całego procesu” – stwierdziła członek zarządu.

Tomasz Grabowski, odpowiedzialny za cyfrową transformację grupy, wskazał, że w spółce Yieldbird został zakończony etap transformacji platformy. 

“Mamy w pełni zintegrowany produkt pozwalający na zarządzanie funkcjonalnościami. Jesteśmy po pierwszych testach z klientami i po launch na szeroki rynek. Odbiór sposobu funkcjonowania platformy jest bardzo dobry. W gronie naszych klientów, którzy korzystali z naszej platformy mamy dwucyfrowe wzrosty rentowności i adaptacji w tzw. nowym portfolio klientów, którzy dołączyli po transformacji. Po restrukturyzacji mamy dopracowany model operacyjny, sprzedaży i współpracy z naszymi klientami. Liczymy, że 2024 będziemy ‘spijać śmietankę’ z ciężkiej pracy z ostatnich 2,5 roku. Wygaszanie starego modelu programmatic trwa. Wynik r/r poprawi się prawdopodobnie w 2024, ale pełne efekty restrukturyzacji będą widoczne w całym 2025” – powiedział Grabowski.

Agora powstała w 1989 r.; jest notowana na giełdzie w Warszawie od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej najważniejszymi przedsięwzięciami są: Helios – operator sieci kin oraz właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej Next Film; działalność radiowa pod szyldem Grupa Eurozet powstała dzięki połączeniu sił Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, którego Agora jest większościowym wspólnikiem; AMS – lider rynku reklamy zewnętrznej, a także media informacyjne – “Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl i ponadregionalne Radio Tok FM. Spółka posiada serwisy internetowe, zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych, a także działa na rynku gastronomicznym.

(ISBnews)