Allegro: Porównywanie cen to sposób na oszczędzanie dla 65% konsumentów

Warszawa, 11.08.2023 (ISBnews) – Porównywanie cen i wybór najtańszej oferty to najczęstszy sposób na oszczędzanie dla 65% konsumentów, a badani najczęściej ograniczają wydatki na rozrywkę (64%), elektronikę i droższe produkty (58%), a także na podróże i wypoczynek (56%), wynika z raportu SW Research przygotowanego dla Allegro. Osoby, które porównują ceny produktów, najczęściej sprawdzają je online (70%).

Raport pokazuje, że 77% badanych aktualnie bardziej rozważnie planuje budżet, a 61% więcej czasu niż rok temu spędza na poszukiwaniu okazji cenowych, zaś najczęstszym sposobem na zaoszczędzenie podczas zakupów online jest porównywanie cen i wybór najniższej dla 65% badanych. Blisko co druga osoba od czasu do czasu korzysta z promocji (45%) lub szuka dobrych okazji i kupuje większą ilość danego produktu (45%).  

“Skoro wiadomo, że porównywanie cen to najczęstsza strategia na oszczędzanie, pora przyjrzeć się jej bliżej. Według raportu, ponad połowa badanych deklaruje, że porównuje ceny częściej niż kiedyś i w związku z tym spędza więcej czasu na zakupach online w poszukiwaniu najlepszej oferty. Warto odnotować, że 7 na 10 badanych sprawdza ceny online, blisko połowa korzysta z porównywarek, a bezpośrednio w sklepach stacjonarnych ceny porównuje ponad 1/3 ankietowanych” – czytamy w komunikacie.

“Raport wyraźnie ukazuje, że Polacy stają się coraz bardziej świadomi swoich wydatków i aktywnie poszukują sposobów na oszczędzanie. Konsumenci chcą mieć pewność, że wydają swoje pieniądze rozważnie, wybierając najlepsze możliwe oferty” – podkreślono.

Połowa porównuje ceny w sytuacjach, gdy produkt jest drogi, a 47% badanych wtedy, kiedy sprawdza, czy promocja, z której chce skorzystać, to najtańsza możliwa opcja. 85% konsumentów zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, wymieniono także.

Według raportu, kolejnym sposobem na oszczędzanie, z którego chętnie korzystają respondenci to promocje i specjalne okazje – 88% badanych zadeklarowało, że to czynniki, które ułatwiają zakup w Internecie. Ponadto dla 35% badanych jest to najważniejszy czynnik zakupowy. Informacji na ich temat poszukują głównie w gazetkach online (48%), aplikacjach z promocjami i kuponami (46%) i w mediach społecznościowych (41%). Niemal równie ważne są opinie innych użytkowników (82%), a dla 22% to najważniejszy czynnik.

Allegro podało, że konsumenci są też ostrożniejsi w wydawaniu pieniędzy niż rok wcześniej. Tak deklaruje 86% respondentów, z kolei 76% odpowiedziało, że w ostatnim czasie ograniczyło wydatki. Mniej przeznaczają na rozrywkę (64%), elektronikę i droższe rzeczy (58%), a także podróże i wypoczynek (56%).

W badaniu “Preferencje zakupowe w Internecie” zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro przeprowadzono 1 015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16-22 czerwca 2023 r.

(ISBnews)