Z okazji Międzynarodowego Dnia Owoców, który obchodzony jest 1 lipca, Biedronka przyjrzała się jakie owoce w ciągu ostatnich 5 lat wybierali klienci oraz sprawdziła jakie produkty są przez nich preferowane w zależności od pory roku.
Od samego początku zbadanego okresu (styczeń 2018 r. – czerwiec 2023 r.), na pierwszym miejscu listy nieprzerwanie króluje banan. Średni roczny poziom jego sprzedaży jest stale wysoki. W ciągu tych pięciu lat klienci Biedronki kupili ponad 820 mln kg tego owocu. Banany są najczęstszym wyborem bez względu na porę roku – latem średnio 32 mln kg, jesienią ponad 35 mln kg, zimą prawie 40 mln kg, a w wiosnę 44 mln kg.
Drugim najczęściej wybieranym owocem są jabłka z polskich sadów (ponad 350 mln kg), zaraz po nich są pomarańcze (ponad 280 mln kg). Klienci sieci stawiają również na mandarynki (ponad 270 mln kg) i arbuzy (ponad 230 mln kg).
Kolejne miejsce zajmuje kiwi, które w swoim sezonie jest sprzedawane ponad 19 mln sztuk, a po nim są truskawki i borówki amerykańskie.
W porze letniej konsumenci chętnie wybierają arbuzy (prawie 28 mln kg) oraz jasne winogrona (ponad 13 mln kg). Jesienią (od 23 września do 21 grudnia), Biedronka sprzedaje średnio 20 mln kg mandarynek i ok. 14 mln kg pomarańczy. W zimie kupujący sięgają po polskie jabłka (31 mln kg), pomarańcze (prawie 25 mln kg) i mandarynki (ponad 24 mln kg).
„W ofercie Biedronki w ciągu roku można znaleźć ponad 100 gatunków świeżych owoców i warzyw w niskich cenach. Kluczowym elementem naszej strategii jest zaopatrywanie się w warzywa i owoce uprawiane w Polsce, a w owocowym „menu” odnaleźć można m.in. truskawki, borówki, jabłka czy maliny pochodzące z lokalnych gospodarstw rolnych. Stworzyliśmy stanowiska kupców lokalnych, którzy aktywnie poszukują także mniejszych, rodzinnych gospodarstw rolnych, którym proponują nawiązanie współpracy z Biedronką” – wyjaśnia Konrad Reps, starszy kupiec odpowiedzialny za ofertę owoców i warzyw w sieci Biedronka.
Od ponad 5 lat sieć notuje regularne coroczne wzrosty w zakresie sprzedaży owoców. Sięgają one od 4% do 11%.
Międzynarodowy Dzień Owoców jest również dniem, w którym sieć rozpoczyna swoją kampanię „Do Biedronki idę”, w której pokazuje klientom swoją codzienną ofertę świeżych produktów. W czasie kampanii będą ukazane dwa spoty w telewizji, odpowiednia komunikacja digitalowa w social mediach: Facebook, Instagram, TikTok. Pojawią się również spoty na platformie YouTube.