Action, reseller, partner i dystrybutor sprzętu i kompleksowych rozwiązań informatycznych, jedna z największych firm na polskim rynku IT, rozszerza działalność. Firma ogłosiła o zakupie 55,49% akcji w spółce Bron.pl oraz nabyciu kolejnej transzy 36,99% jeszcze w obecnym roku oraz w latach 2025-2026.
Bron.pl jest jednym ze znaczących podmiotów na rynku handlu towarami koncesjonowanymi i wymagającymi zezwoleń, jak broń strzelecka, amunicja, sprzęt wojskowy i policyjny oraz sprzętem nie wymagającym zezwoleń, jak np. broń czarnoprochowa, wiatrówki, broń gazowa, na kule gumowe i hukowa. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem portali e-commerce www.bron.pl, www.Hobby4Men.com, platformy sprzedaży hurtowej B2B i sklepu stacjonarnego w Częstochowie. Portfolio firmy obejmuje około 20 tys. produktów. Działająca na rynku od 20 lat firma w czerwcu 2022 r. stała się spółką akcyjną. Rok wcześniej osiągnęła 11,3 mln zł przychodów i 0,5 mln zł zysku.
Umowa z Bron.pl zawiera też zasady współpracy obu firm. I tak, Action ma się zająć logistyką, magazynowaniem, obsługą dostaw oraz wsparcie finansowym działalności. Bron.pl i powiązane z nią podmioty zajmą się merytoryczną stroną sprzedaży, obsługą sprzętu, marketingiem, rozszerzaniem katalogu produktów. Umowa może zostać uzupełniona o aneks, którego podpisania można spodziewać się w najbliższych dniach.
Według Action transakcja, która zostanie sfinansowana ze środków własnych ma łącznie pochłonąć 1,33% aktywów spółki. Przy określonych na 31 marca aktywach na sumę 664,1 mln zł stanowiłoby to 8,8 mln zł. W I kw. 2023 r. przychody Grupy Action wyniosły 587 mln zł, a zysk netto 9,2 mln zł.
Action zapowiadał transakcję już kwietniu br., kiedy to prezes firmy Piotr Bieliński ujawnił, że Action negocjuje zakup „znanego sklepu internetowego”. W ciągu kilku miesięcy ma też nastąpić kolejne przejęcie.
Firma twierdzi, że chodzi o zwiększenie udziału produktów wysokomarżowych w ofercie i zdywersyfikowanie działalności, ale zapytywani przez ISBiznes.pl analitycy związani z branżą zbrojeniową nie mają wątpliwości, że Action wybiera się na podbój kolejnego rynku – tym razem powiązanego z zamówieniami publicznymi dla służb mundurowych.