LPP zmniejszyło emisję CO2 o 8% i zużycie plastiku o kolejne 567 ton w 2022 r.

Warszawa, 25.05.2023 (ISBnews) – LPP dzięki podjętym w ub.r. działaniom w kierunku gospodarki cyrkularnej oraz racjonalnemu wykorzystaniu energii w oparciu o źródła odnawialne zmniejszyło emisję CO2 o 8% w 2022 r. W ramach ograniczania ilości odpadów opakowaniowych firma wykorzystała ponownie ponad 2 mln kartonów, a także zmniejszyła zużycie plastiku o kolejne 567 ton, co przekłada się na redukcję 1600 ton tworzyw sztucznych w ciągu 6 lat, podała spółka.

Spółka rozpoczęła w ub.r. współpracę ze startupem Use Waste oraz Sustainable Fashion Institute w poszukiwaniu efektywnych metod recyklingu tkanin poliestrowych oraz wielogatunkowych. Skupiając się na korzyściach środowiskowych drugiego obiegu, rozszerzyła projekt zbiórki używanej odzieży na wszystkie salony swoich marek w Polsce, podano.

“Patrząc na cały nasz model biznesowy przez pryzmat wpływu na otoczenie i dążąc do redukcji emisji oraz większego poszanowania zasobów, jesteśmy przekonani, że obraliśmy jedyny słuszny kierunek rozwoju – w stronę gospodarki cyrkularnej. Wyzwania środowiskowe i społeczne traktujemy jako jeden z głównych filarów przyszłości firmy, na równi z wykorzystaniem potencjału biznesowego” – powiedziała dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP Dorota Jankowska-Tomków, cytowana w komunikacie.

“Choć zmiany są stopniowe, to każdy kolejny krok, jak wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, ponowne użycie kartonów czy redukcja plastiku, przybliża nas do osiągnięcia nadrzędnego celu, jakim jest neutralność klimatyczna. W ubiegłym roku obniżyliśmy emisje o 8% i dalej pracujemy, aby ten wynik polepszać. Widzimy też, że ambitne cele wymagają dobrze zaplanowanych działań, dlatego jeszcze w tym roku przewidujemy rewizję naszej strategii zrównoważonego rozwoju, aby lepiej odpowiadać na aktualne wyzwania społeczne i środowiskowe” – dodała.

Spółka podała także, iż w obliczu obecnych wyzwań klimatycznych istotne było ograniczenie wykorzystania konwencjonalnych źródeł energii oraz zabezpieczenie potrzeb energetycznych firmy. Jeszcze w 2021 r. LPP podpisało jeden z największych kontraktów PPA (Power Purchase Agreement) na energię odnawialną w Polsce. Dzięki temu od 2023 r. biura firmy w Polsce, ale też Centra Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim są zasilane energią wiatrową. Umowa będzie obowiązywała przez kolejne 10 lat, a na potrzeby jej realizacji firma Figene wybudowała dodatkową farmę wiatrową.

“Biorąc pod lupę swoją sieć stacjonarną, spółka podjęła również działania ograniczające zużycie energii w salonach o 10%. Osiągnęła to m.in. dzięki instalacji oświetlenia LED w 395 nowych salonach oraz systemom telemetrycznym, które pozwalają na optymalizację wykorzystania energii elektrycznej. Do końca 2022 r. monitoringiem zużycia mediów objęto ok. 830 salonów w 12 krajach, a do końca 2023 r. planowane jest kolejne 700 instalacji” – czytamy w komunikacie.

Priorytetem ub. r. w obszarze aktywności społecznej spółki była z kolei pomoc obywatelom i pracownikom LPP z Ukrainy, której łączna wartość finansowa przekroczyła 20 mln zł. Równocześnie Fundacja LPP kontynuowała swoją pozostałą działalność statutową, przeznaczając na ten cel ponad 3 mln zł. 

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)