Hallow, katolicki startup religijny pozyskał 105 mln dolarów w rundzie C prowadzonej przez Goodwater Capital. Firma przekroczyła 10 mln pobrań w App Store, zostawiając w tyle takie aplikacje jak Youtube czy Netflix.
Hallow jest startupem nietypowym, bo religijnym, który przeżywa prosperity w czasie zaburzeń na świecie. Poprzednią rundę finansowania – rundę B – zamknął wynikiem 40 mln dolarów w szczycie pandemii COVID-19. Obecnie startup łącznie z rundą C pozyskał 105 mln dolarów, a każda runda miała coraz wyższą wartość. Finansowanie przeznaczone jest na rozszerzenie działalności biznesowej i zasięgu, przy czym wejście do Europy Środkowej jako na obiecujący rynek jest „poważnie rozważane”.
Hallow to aplikacja stosunkowo młoda, uruchomiona w 2018 roku. Z 10 mln pobrań tylko na App Store jest obecnie w tym sklepie aplikacją nr 3 przewyższając pod tym względem tak standardowe aplikacje jak Netflix, Spotify, Instagram, Amazon, Tiktok, YouTube. Jest światowym liderem wśród aplikacji religijnych. Według statystyk firmy używano ją na świecie do modlitwy 225 mln razy w 150 krajach. Ma za zadanie „pogłębiać relację wiernych z Bogiem” poprzez modlitwy z przewodnikiem, medytacje i czytanie Biblii. W 10 tys. sesji znajdują się m.in. codzienny różaniec z Markiem Wahlbergiem, życiorys świętego na każdy dzień, Ewangelia codzienna, nowenny, Biblia, Kazania Niedzielne, śpiew gregoriański, muzyka chrześcijańska, modlitwy dla dzieci, opisy liturgiki mszalnej.
Współzałożyciel Hallow i zarazem dyrektor generalny firmy, Alex Jones, twierdzi, że nie imponują mu miliony pobrań, ale historia każdej osoby, której aplikacja „pomogła w kontaktach z Bogiem”. W ruch, jaki stworzył się wokół Hallow zaangażowali się Jim Caviezel, Jonathan Roumie, ks. Mike Schmitz, bp. Robert Barron, Mario Lopez i Miriam James-Heidland oraz Mark Wahlberg.
„Wiara zawsze była niezwykle ważną częścią mojego życia i kiedy pojawiła się możliwość współpracy z Hallow, wiedziałem, że chcę się przyłączyć. Moja rodzina i ja uwielbiamy modlić się za pomocą aplikacji i otrzymaliśmy wspaniałe historie od ludzi, których życie zmieniło się za pośrednictwem aplikacji. Modlitwa może robić potężne rzeczy” – stwierdził Mark Wahlberg w informacji prasowej firmy.
Hallow za miesiąc użytkowania kosztuje 10 dolarów, ale przy opłacie w modelu rocznym jest to 70 dolarów. Według analityków jedną z przyczyn sukcesu aplikacji jest model jej działania – mimo iż z gruntu katolicka, mocno wzoruje się na działaniu chrześcijaństwa pentakostalnego, przez co staje się bardziej atrakcyjna dla wiernych na największym amerykańskim rynku.