Strategia Agory na l. 2023-2026 zakłada poziom min. 200 mln zł EBITDA do 2026 r.

Warszawa, 26.04.2023 (ISBnews) – Zarząd Agory przyjął Kierunki Strategiczne Grupy Agora na lata 2023-2026, które w obszarze “Wartość” zakładają m.in. powrót do poziomu EBITDA pozwalającego na dynamiczny rozwój grupy i wypłatę dywidendy oraz planowany wynik EBITDA na poziomie minimum 200 mln zł do 2026 r. (z wyłączeniem MSSF 16), podała spółka.

W obszarze “Portfolio i Zasięg” zakładany jest wzrost zasięgów i rozwój obecnego portfela biznesów mediowych Agory oraz awans do TOP3 największych polskich firm medialnych w ciągu najbliższych 4 lat, czytamy w prezentacji.

Spółka zakłada też “Różnorodność i Autonomię”, tzn. utrzymanie autonomii segmentów biznesowych, otwarcie Grupy Agora na zewnętrznych inwestorów i partnerów oraz umożliwienie poszczególnym segmentom i markom realizacji specyficznych dla nich pomysłów, wymieniono.

Ponadto kierunkiem jest “Nowy model operacyjny”, rozumiany jako ujednolicenie zasad zarządzania w ramach Grupy Agora oraz wprowadzenie jednolitej, macierzowej struktury zarządczej w Grupie Agora w obszarach HR, Finanse, Technologia i innych.

Spółka zakłada też “Efektywność”, gdzie chce realizować synergie przychodowe, pogłębiać korzyści płynące ze współpracy pomiędzy podmiotami w grupie oraz stosować elastyczny model pracy, podano także.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)