Ponad 90 indywidualnych zawodników, 70 klubów sportowych, 11 związków, 2 komitety i wzrost nakładów finansowych w porównaniu z 2015 r. o 180% – to liczby, które świadczą o poziomie zaangażowania PKN Orlen w sponsoring. W 2022 r. koncern umocnił pozycję największego i najbardziej aktywnego sponsora w Polsce. Co jednak najważniejsze – zamierza nadal sponsorować polską piłkę nożną – o czym jaki jedyne informowały ISBnews.TV i agencja ISBnews.
– Grupa Orlen to dzisiaj największa w Europie Środkowej grupa paliwowo-energetyczna, która pod względem przychodów plasuje się wśród 150 największych firm na świecie i obsługuje ponad 100 milionów klientów. Sponsoring to ważny element, który wspiera realizację naszych celów biznesowych związanych z budową multienergetycznego koncernu. Podchodzimy do niego jak do długofalowej inwestycji, która przynosi wymierne efekty. Dzięki projektom sponsoringowym ekwiwalent reklamowy dla marki Orlen od stycznia do października 2022 r. wyniósł 859 mln zł. Konsekwentnie wzmacniamy też rozpoznawalność naszej marki na kluczowych rynkach zagranicznych, na przykład w Czechach, która dzięki obecności w Formule 1 czy Rajdzie Dakar wynosi już 40% – mówi prezes PKN Orlen.
Najważniejsza informacja dla fanów piłki nożnej jest jednak taka, że PKN Orlen zamierza nadal sponsorować polski futbol i planuje przedłużyć umowę w tej kwestii z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN), o czym oficjalnie poinformował ISBnews.TV prezes Daniel Obajtek.
„W tym roku, po fuzji z Lotosem, przejęliśmy także umowę sponsorską z PZPN. Umowa, zgodnie z cyklem takich umów, wygasa po Mistrzostwach Świata, czyli z końcem bieżącego roku. Nie zamierzamy, oczywiście, rezygnować ze sponsorowania polskiej piłki nożnej, ale o szczegółach będziemy informować na bieżąco w komunikatach” – powiedział Obajtek w rozmowie z ISBnews.TV.
Prezes dodał, że ekwiwalent marketingowy Grupy Orlen cały polski sport w tym roku przekroczył 1 mld zł, a w kolejnych latach będzie rósł wraz z budową wartości grupy.
Obajtek odkreślił także, że grupa wspiera sport we wszystkich krajach, w których jest obecna.
„Ponieważ jesteśmy największym koncernem w tej części Europy, sponsorujemy także sport na rynkach, na których jesteśmy obecni. Wraz z rebrandingiem naszych stacji w Czechach, Słowacji, na Węgrzech wspieramy także sport w tych krajach” – wskazał także Obajtek.
Jak informował wcześniej koncern, w 2021 r. w wyniku działalności sponsoringowej Grupa Orlen w Polsce i za granicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł.
W 2022 r. koncern miał swój wkład w sukcesy polskich sportowców na międzynarodowych arenach. Reprezentujący Orlen Team Kamil Wiśniewski po raz pierwszy w historii zespołu stanął na podium klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar. Na mecie był trzeci wśród quadowców. Robert Kubica jako pierwszy polski kierowca w historii stanął na podium legendarnego wyścigu 24h Le Mans. Bartosz Zmarzlik po raz trzeci został indywidualnym mistrzem świata na żużlu, a Kajetan Kajetanowicz, który dołączył do Orlen Teamu po fuzji z Grupą LOTOS, zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2.
Świetny sezon mają za sobą też lekkoatleci. Paweł Fajdek potwierdził swoją dominację na mistrzostwach świata, zdobywając tytuł już na piątym czempionacie z rzędu, a podczas mistrzostw Europy w Monachium reprezentacja Polski zdobyła aż 14 medali. To był świetny rok także sportów drużynowych w naszym kraju. Siatkarze zdobyli srebro mistrzostw świata, a koszykarze awansowali do strefy medalowej Eurobasketu pierwszy raz od 1971 r. Grupa Orlen nie ogranicza się do sportu zawodowego. Od lat jest zaangażowana w autorskie projekty skierowane do dzieci i młodzieży. W 2021 r, w tego typu inicjatywach podejmowanych przez PKN ORLEN i Grupę LOTOS, wzięło udział ponad 62 tys. dzieci w całej Polsce. W porównaniu z 2015 r. dla obu firm oznacza to wzrost liczby projektów skierowanych do dzieci o ponad 200% i wzrost nakładów finansowych na sport młodzieżowy o ponad 130%.
Grupa PKN Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,5 mld zł w 2021 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.