Neinver: 80% klientów obiektów handlowych w 3 regionach Polski kupuje w outletach

Warszawa, 19.12.2022 (ISBnews) – Zakupy w centrach outletowych robi 80% mieszkańców Mazowsza, Małopolski i Wielkopolski, wynika z analizy Kantar przeprowadzonej na zlecenie Neinver.

Klienci polskich outletów jako szczególną wartość obiektów tego segmentu wskazują niskie ceny dostępne przez cały rok (59%) i szeroką ofertę marek (36%). To główne czynniki, motywujące ich do odwiedzin. 28% respondentów kupuje tylko w jednym, wybranym przez siebie obiekcie, a 29% odwiedza kilka centrów tego formatu. 31% z kolei robi zakupy zarówno w outletach, jak i w centrach z regularną ofertą cenową. 10% pytanych deklaruje zakupy w internecie, podano.

“Klienci podkreślają duże zaufanie do formatu outletowego, postrzegając centra tej kategorii jako miejsca przyjazne i komfortowe, z atrakcyjną ofertą cenową i produktową. To pokazuje jak dobrą, wartościową pozycję zbudowała branża na przestrzeni minionych 20 lat, odkąd Neinver otworzył pierwsze centrum outletowe w Polsce. Bardzo duża jest też dzisiaj grupa outletowych klientów. To zarówno pokolenie wychowane na zakupach w centrum tego formatu jak i osoby, które zmieniły swoje przyzwyczajenia zakupowe, od 25. roku życia do 65 lat. Dla wszystkich ważnym czynnikiem jest czas, dlatego doceniają obiekty, skupiające atrakcyjne, promocyjne oferty w jednym miejscu” – powiedziała marketing manager Neinver Natalia Wiśniewska, cytowana w komunikacie.

Najpopularniejszymi kategoriami kupowanych produktów jest sport, na który wskazuje 45% badanych, 43% zaznacza obuwie, 37% mówi o modzie damskiej, 32% natomiast wybiera się na zakupy mody męskiej. Niewiele mniej osób wskazuje na galanterię i dodatki.

“Centra Factory, najlepiej rozpoznawalne i najczęściej odwiedzane outlety w Polsce, oceniane są przez klientów jako miejsca ‘interesujące, przyjemne i przyjazne’, zaspokajające wiele potrzeb zakupowych jednocześnie. Myśląc o zakupach w Factory, klienci przywołują skojarzenie dobrze zaopatrzonego centrum outletowego, z atrakcyjnymi cenami i dobrym dojazdem. 73% osób wskazuje na duży wybór sklepów, 69% mówi o znanych markach w dobrych, outletowych cenach, natomiast połowa podkreśla dogodny dojazd. Respondenci wskazywali również na dużą różnorodność towaru, wygodny parking, strefy relaksu, ciekawą organizację przestrzeni i dobre skomunikowanie outletu z innymi dzielnicami miast” – czytamy dalej.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów internetowych (CAWI), wspomaganych ankietami bezpośrednimi na miejscu w centrach outletowych, na łącznej próbie 2 400 respondentów.

Neinver w Polsce zarządza siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.

(ISBnews)